Rabu, 22 Oktober 2014

Terdedahkah Hubungan Shafie Apdal & Zahida Rafik Di Mahkamah?

KELAB GREENBOC




Mahkamah arah polis tak ganggu kes Zahida

Polis diarahkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam untuk tidak mengganggu pendengaran kes sivil melibatkan seorang bekas pemandu dengan pelakon Zahida Mohamed Rafik, yang dikatakan mempunyai hubungan dengan Menteri Pembangunan Luar Bandar Datuk Shafie Apdal.

Arahan itu dikeluarkan Hakim Mahkamah Tinggi Hue Siew Keng selepas peguam bekas pemandu Noor Azman Azemi, Latheefa Koya memberitahu hakim kemungkinan ugutan atau penangkapan ke atas anak guamnya.

Hakim Hue selepas itu bertemu dengan kedua pihak di kamarnya, dan kemudiannya memanggil seorang polis berpakaian preman.

Beliau kemudian mendapati polis akan menangkap Noor Azman hari ini, selepas mendapat arahan sejak Julai lalu atas tuduhan pecah amanah.

Bagaimanapun Hakim Hue mengarahkan tiada gangguan terhadap kes sivil itu sehingga Noor Azman selesai memberi testimoni beliau.


Noor Azman, 40, yang kini bekerja sebagai pemandu teksi memberitahu mahkamah bahawa Zahida dan Shafie, yang juga naib presiden Umno mempunyai hubungan intim dan beliau sendiri pernah bertindak sebagai pengantara antara keduanya.

Bagaimanapun Zahida dan Shafie sebelum ini telah menafikan dan mengugut untuk menyaman Noor Azman berikutan dakwaan tersebut.

Pendengaran kes ini akan disambung hari ini.


LAPORAN SEBELUM INI


Noor Azman Fail Saman Terhadap Zahida Rafik

Bekas pemandu pelakon Zahida Mohamed Rafik hari ini memfailkan saman terhadap Zahida berhubung kenyataan yang dikatakan fitnah, disiarkan di akhbar berikutan kehilangan wang tunai berjumlah RM200,000.

Noor Azman Azemi, 39, yang pernah bekerja selama lima tahun dengan Zahida memfailkan saman itu melalui Tetuan Daim & Gamany di Mahkamah Tinggi Sivil di ibunegara.

Dalam penyata tuntutan, Noor Azman mendakwa Zahida mengeluarkan kata-kata fitnah yang kemudian diterbitkan akhbar Harian Metro pada 3 Mac tahun lepas bertajuk 'Zahida Rafik Terkedu.'

Beliau mendakwa pada 5 Mac tahun lepas, Zahida sekali lagi mengeluarkan kenyataan palsu dengan membuat pengumuman kepada orang awam dan menawarkan ganjaran RM5,000 kepada sesiapa yang menjumpai Noor Azman atas alasan Noor Azman telah melarikan wang tunai miliknya.

Noor Azman turut mendakwa berikutan kenyataan fitnah itu, beliau gagal mendapat pekerjaan lain dan diburu pihak polis, hingga direman selama empat hari.

Beliau menuntut ganti rugi am, ganti rugi teladan, kadar faedah dan injunksi untuk menghalang Zahida menyatakan kenyataan fitnah serta kos lain.
- Bernama

ULASAN GB

Apa yang menjadi fokus masyrakat kini ialah benarkah ada hubungan di antara Shafie Apdal dan Zahida Rafik?

Kedua-duanya pernah menafikan ada hubungan.

Namun telah tersebar luas sebelum Zahida telah menduduki sebuah rumah berharga RM3 juta yang didakwa pemberian dari seorang menteri kepada artis tersebut.

Tiada ulasan: