Rabu, 3 September 2014

Unit Amal sentiasa kerjasama dengan polis

SALMIYAH HARUN






KUALA LUMPUR: Unit Amal PAS atau lebih dikenali sebagai tentera merah mengakui mempunyai hubungan kerjasama yang baik dengan pihak polis khususnya membantu pihak polis mengawal kesalamatan dan lalulintas.

Timbalan Ketua Pengarah 2 Unit Amal Pusat Mohd Azmi Anuar berkata, mereka sering dipanggil pihak polis untuk membincangkan soal keselamatan terutama melibatkan perhimpunan besar.

"Misalnya dalam perhimpunan melibatkan jumlah hadirin yang ramai, kami dipanggil untuk memberi kerjasama dengan pihak polis bagi membantu pihak polis, sekaligus memudahkan kerja-kerja polis supaya berjalan lancar," katanya ketika ditemui.

Bukan sahaja soal himpunan, katanya Unit Amal juga memberi kerjasama sama baik dalam kejadian tanah runtuh, banjir dan terkini mencari mangsa lemas di Perak.

"Kita bantu JPA mencari mangsa lemas di Perak. kehadiran kita cukup terkesan khsusnya membantu pihak berkuasa," katanya.

Tambahnya, pihak polis sentiasa berhubung dengannya bagi memastikan progam yang diadakan oleh PAS berjalan lancar tanpa sebarang insiden yang tidak diingini berlaku.

"Mereka mengharapkan Unit Amal, terutama mengawal orang ramai kerana bagi mereka orang ramai mudah mendengar apabila ada arahan daripada Unit Amal, pihak atas (polis) boleh bagi kerjasama yang baik kepada kita," katanya.

Justeru, beliau mengingatkan agar tidak ada mana-mana pihak cuba untuk menghalang mereka daripada melakukan kerja-kerja kebajikan.

"Kami tidak akan tundukm kepada ancaman, kami akan terus melakukan kerja-kerja kebajikan dan tugas dengan rela hati kerana Allah," katanya.- HARAKAHDAILY

Tiada ulasan: