Sabtu, 6 September 2014

Kenaikan Harga Rokok Naik Lagi 2014. Harga Baru RM13 Sekotak. Perokok Dunhill, Kent, Pall Mall, Benson & Hedges Bakal Herhenti Merokok?




harga rokok



Kenaikan Harga Rokok Naik Lagi 2014. Harga Baru RM13 Sekotak. Perokok Dunhill, Kent, Pall Mall, Benson & Hedges Bakal Herhenti Merokok : Berita Semasa boleh tafsirkan di sini, perokok adalah pembayar cukai yang setia atas nama mahu mententeramkan jiwa dan meredakan gelodak dalam hati dan jantung mereka untuk membuak-buak diminta mahu disuapkan asap rokok.

Statistik ada menunjukkan kenaikan harga rokok naik lagi memberikan asbab untuk mereka berhenti merokok.

Kalau ada pun, tidak dapat bertahan lagi. Paling kurang pun mereka akan beralih kepada yang lain. Terima kasih kata perokok kepada alternatif lain seperti…..

Rokok elektronik ataupun rokok seludup. Berita terkini kenaikan harga rokok naik lagi bermula 8 September 2014 ini yang mana harga rokok baru bakal berada pada paras Rm13 berbanding RM12 sebelum ini.

BERITA : Kenaikan Harga Rokok Naik Minggu Depan (30 September 2013). Dunhill RM12.00!
Berita Terkini kenaikan harga rokok naik lagi 2014 telah membrikan pelbagai reaksi berbeza daripada kalangan rakyat Malaysia yang terbahagi kepada 3 kumpulan memberikan reaksi balas dengan berita ini :

harga rokok naik

Kumpulan perokok : kerajaan zalim

Perokok pasif : Padan muka, terima kasih kerana bayar cukai

Kumpulan isteri-isteri perokok : Bawa-bawalah berhenti merokok. Jikalau tidak sayang diri sendiri, sayangilah nyawa ahli keluarga dan anak-anak

Berita kenaikan harga rokok naik lagi sehingga Rm13 sekotak melibatkan jenama rokok seperti :
  1. Peter Stuyvesan
  2. Pall Mall
  3. Rothmans
  4. Kent
  5. Benson & Hedges
  6. Harga rokok Dunhill sekotak
  7. Lucky Strikes

Senarai Kenaikan Harga Rokok Naik 2014 : Harga Baru?

 

Perbandingan Harga Rokok di Malaysia Vs Negara Lain

  1. Harga rokok di Singapura dijual dengan lebih $12 sekotak
  2. Harga rokok di Hong Kong lebih 60 dollar, tukar kepada ringgit sekalipun bernilai RM30 sekotak
  3. Dan tidak silap Berita semasa jikalau di UK harga rokok di UK adalah lebih daripada 8 pound sterling sekotak
kenaikan harga rokok


Dan pastinya kenaikan harga rokok naik 2014 kali ini adalah disebabkan kenaikan cukai rokok oleh kerajaan Malaysia baru-baru atas nama mahu membanteras jumlah perokok di Malaysia.

Berita kenaikan harga rokok naik 2014 bakal memberikan suatu berita gembira kepada sindiket penyeludupan rokok haram yang terus mendapat permintaan tinggi dikalangan perokok tegar di Malaysia.

1 ulasan:

faz berkata...

satu hari nanti bila rokok sudah terlalu mahal orang akan bertukar kepada ganja....terima kasih kepada pengedar rokok seludup...anda merengankan beban perokok tegak. kepada kerajaan fikir2lah kebajikan perokok..jangan kayakan lagi penyeludup rokok tiruan.