Ahad, 10 Ogos 2014

Mengapa Baru Sekarang Dedah Dakwaan Rasuah Khalid?



Oleh: THE STAR
 
 
 
PONTIAN: Timbalan Presiden MCA Datuk Dr Wee Ka Siong mempersoalkan mengapa dakwaan rasuah melibatkan pentadbiran Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hanya timbul ketika beliau enggan meletak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri ini bertanya mengapa unsur-unsur negatif pentadbiran Khalid tidak diperbesarkan sebelum timbul isu Menteri Besar.

"Semasa Langkah Kajang Pindah oleh Pakatan Rakyat dibuat baru-baru ini, pemimpin-pemimpin pembangkang senada memuji Khalid, dengan mengatakan bahawa beliau adalah pemimpin yang cekap dan rajin.

"Sekarang apabila terdapat krisis, pemimpin pembangkang telah mengubah nada dan irama mereka dan bergilir-gilir menuding jari dan mengkritik beliau," kata Dr Wee.

Wee merujuk kepada ahli Parlimen Pandan dan pengarah strategik PKR Rafizi Ramli, yang telah memberi penerangan tentang dakwaan penglibatan Khalid dalam rasuah.

Dr Wee berkata demikian pada sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan penduduk semasa lawatannya ke Kampung Baru Ayer Baloi di sini pada hari Ahad.

Tiada ulasan: