Selasa, 15 Julai 2014

Rosmah rayu lepaskan polis diculik

MALAYSIAKINI


 


Rosmah Mansor merayu kumpulan pengganas yang menculik seorang anggota polis marin Konstabel Zakiah Aleip di sebuah resort di Pulau Mabul, Sabah, Ahad lalu supaya melepaskannya secepat mungkin.

Isteri perdana menteri berkata, mereka perlu memikirkan perasaan keluarga, anak dan isteri mangsa yang bimbang dan masih menunggu kepulangannya, lapor BH Online.

"Saya sebagai isteri dan ibu merayu mereka, fikirkanlah perasaan keluarga mangsa.

“Pada bulan yang mulia ini, pulangkanlah kembali mangsa kepada pangkuan keluarga," beliau dipetik sebagai berkata oleh harian itu.

Rosmah berkata demikian ketika berucap pada majlis penyampaian sumbangan kepada keluarga dan waris perwira negara Lahad Datu dan waris kru pesawat MH370 di Putrajaya, sebentar tadi.

Rayuan itu dibuat selepas serangan hendap terbaru ke atas pasukan keselamatan oleh sekumpulan lapan lelaki bersenjata berat di sebuah resort di Pulau Mabul, Semporna, Sabtu lepas.

Selain melarikan Zakiah, rakan setugasnya Koperal Ab Rajah Jamuan, 32, terkorban.


Dilaporkan juga, pada majlis itu, sejumlah RM5,000 disumbangkan kepada balu perwira negara Lahad Datu; RM5000 kepada waris krew pesawat MH370 dan RM20,000 kepada ahli keluarga anggota tentera yang meninggal dunia akibat kemalangan kereta perisai di Perak baru-baru ini.

Tiada ulasan: