Rabu, 9 Julai 2014

Pemimpin Umno pertahan Khalid sebagai MB S'gor

MALAYSIAKINI




 


Jarang pemimpin Umno mempertahankan pemimpin Pakatan Rakyat.

Tetapi begitulah yang ditunjukkan Ketua Umno Cheras Datuk Seri Syed Ali Syed Abbas Alhabshee apabila mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim supaya beliau meneruskan tugas menteri besar Selangor.

Mengakui tidak rapat dengan Khalid sekalipun berjiran kawasan parlimen, Syed Ali berkata bekas tokoh korporat itu perlu terus mentadbir kerana rakyat memberi kepercayaan kepadanya bagi penggal kedua.

Khalid (kanan) adalah ahli parlimen Bandar Tun Razak.

"Kalau penggal pertama beliau dah menang. Penggal kedua, beliau masih menang dan (boleh) menjaga Selangor. Maksudnya rakyat ada kepercayaan pada pentadbirannya sebagai menteri besar Selangor.

"Jadi biar beliau buat kerja beliau. Kalau tak betul, biar rakyat buat keputusan," kata setiausaha Umno Wilayah Persekutuan itu dalam wawancara dengan Malaysiakini kelmarin.

Syed Ali menjawab soalan berhubung pandangannya mengenai pentadbiran Khalid dan desakan pemimpin Pakatan Rakyat supaya beliau berundur dari jawatan itu sejak kebelakangan ini.

Terjadi dalam semua parti

Enggan mengulas lanjut mengenainya, Syed Ali berkata setiap parti politik termasuk Umno juga sering berdepan masalah dalaman termasuk sikap tamak kepada jawatan demi kepentingan peribadi yang merugikan rakyat.

"Saya nak komen (terhadap) pembangkang, kadang-kadang dalam Umno pun jadi juga. Ini terjadi kepada semua parti politik. Berlaku dalam PAS.

"Semua parti samalah, yang akan kerugian (adalah) rakyat. Bila kamu buat semua tujuan peribadi, (sebagai contoh) kamu tengok dulu MB Kedah pun ada masalah.

"Kalau kita pentingkan kepentingan peribadi kita, sehingga ketepikan apa dah buat untuk rakyat, saya takut kestabilan di Selangor (terganggu)," katanya.

Tiada ulasan: