Jumaat, 28 Februari 2014

Kajang: Zaid tak relevan, bakal hilang deposit – Karpal

ROKETKINI 


KUALA LUMPUR: “Zaid Ibrahim tidak relevan. Kita tidak perlu buang terlalu banyak masa, walaupun untuk berbincang mengenainya,” kata Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh berhubung niat bekas menteri Umno itu untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang, 23 Mac ini.

Beliau berkata demikian pada sesi wawancara Roketkini di pejabat guamannya, di sini, semalam.

Malah, katanya lagi, Zaid berkemungkinan besar akan kehilangan wang deposit jika meneruskan niatnya bertanding.

Pada 16 Februari lalu, Zaid mengumumkan hasratnya untuk bertanding sebagai calon bebas pada PRK itu, dengan alasan untuk mematahkan apa yang dipanggil sebagai ‘langkah Kajang’.

Mengulas lanjut, Karpal berkata lagi, beliau tidak melihat ada sebarang sebab untuk bekas Ketua Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) untuk bertanding di sana.

“Tentunya, kecuali untuk kacau Anwar Ibrahim,” kata ahli politik veteran itu lagi.

“Namun ia tidak akan berjaya. Beliau tubuhkan parti KITA dan keluar. Dia bukan ancaman kepada sesiapa, termasuk kepada dirinya sendiri,” katanya sinis.

Ahli Dewan Undangan (Adun) PKR Kajang, Lee Chin Cheh meletakkan jawatannya pada 27 Januari lalu. Keesokannya, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan untuk bertanding bagi kerusi itu.

Dalam pada itu, beliau menyeru jentera DAP berusaha ‘habis-habisan’ untuk membantu PKR mencapai kemenangan besar pada PRK itu.

“Anwar pasti menang. Persoalannya adalah jumlah majoriti yang bakal dimenangi. Kita perlu berusaha habis-habisan untuk pastikan calon BN hilang deposit.

Jentera DAP perlu bekerja keras untuk itu,” katanya lagi.

Tiada ulasan: