Jumaat, 31 Januari 2014

PRK Kajang: Beberapa NGO Berhasrat Adakan Kempen Tentang PKR




PETALING JAYA: Beberapa badan bukan kerajaan (NGO) di Kajang pada Khamis menyuarakan sokongan mereka terhadap Barisan Nasional (BN) dan berhasrat untuk mengadakan kempen menentang Ketua Pembangkang, Datuk seri Anwar Ibrahim.

Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd Ridzuan Abdullah berkata, Pakatan Rakyat dan Anwar tidak membantu perniagaan kecil dan sederhana di Kajang ketika mereka memegang kuasa dan tidak layak mendapat undi mereka.

"Terdapat banyak kes banyak premis perniagaan kecil dimusnahkan tetapi mereka tidak berbuat apa-apa untuk membantu. Kami dan Umno yang bantu peniaga-peniaga ini," katanya.

Ridzuan menambah bahawa mereka hilang kepercayaan terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan percaya ahli kaum Cina dalam parti tersebut dijadikan sebagai 'boneka' oleh Pakatan Rakyat.

Ridzuan turut mempersoalkan mengenai kesanggupan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang, Lee Chin Cheh untuk berundur bagi memberi laluan kepada Anwar.

"Kita mahu SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) untuk menyiasat sama ada terdapat unsur rasuah berlaku dalam perkara ini," katanya.

Kenyataan Ikhlas itu disokong oleh anggota-anggota Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia, Pertubuhan Social Minda Prihatin dan Persatuan Veteran Tentera Malaysia.

Tiada ulasan: