Khamis, 30 Januari 2014

Anwar ke Kajang beri penerangan lepas Tahun Baru Cina

KEADILAN DAILY

 

ANWAR_PC


PETALING JAYA : Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan ke DUN Kajang selepas sambutan Tahun Baru CIna untuk memberi penerangan kepada pengundi berhubung rasional diadakan pilihan raya kecil di kawasan itu.

“Saya tahu perlu ada penjelasan lebih lanjut. Saya akan lakukan dalam masa terdekat. Orang (pengundi) tuntut penjelasan.

“Kita tahu mengapa, kerana ada sedikit keresahan. Saya akan ke Kajang. Akan ada (program) penerangan. Selepas sambutan Tahun Baru Cina,” kata Anwar kepada pemberita pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN, hari ini.

Anwar berkata beliau akan menemui pimpinan DAP dan Pas dalam masa terdekat bagi menjelaskan lebih lanjut tentang langkah mengosongkan kerusi di Kajang.

“Kita kena turun dan terangkan. Ia perkara biasa dalam proses demokratik. Ini (PRK) bukannya kali pertama. Media arus perdana (ulas) seolah ia tak pernah berlaku sebelum ini,” jelasnya.

Dalam pada itu, kata Anwar, pandangan semua pihak diraikan meskipun wujud persoalan mengapa beliau menyertai PRK ketika suasana politik dalam keadaan ‘tenang’.

“Ada yang secara objektif memberi pandangan. Saya tawarkan diri untuk beri penerangan. Bukan sahaja kepada penduduk Kajang, bahkan Selangor dan rakyat Malaysia,” katanya.

Tiada ulasan: