Sabtu, 23 November 2013

Nik Aziz Optimis Hudud Akan Dapat Dilaksanakan Di Kelantan

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (tengah) dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kelihatan mesra pada Majlis Perasmian Muktamar Tahunan PAS ke- 59 di Stadium Melawati, Shah Alam, Jumaat. -fotoBERNAMA


MSTAR ONLINE


SHAH ALAM: Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat pada Jumaat berkata beliau optimis hukum Hudud yang diperjuangkan PAS akan dapat dilaksanakan di Kelantan.

Beliau mendakwa hukum Hudud kini mendapat sokongan terbuka daripada pihak yang dahulunya senyap dalam isu ini, termasuk segelintir yang sebelum ini menentang pelaksanaannya.

Orang yang menolak hudud adalah orang yang berfikiran amat singkat tetapi mereka yang berfikir panjang akan meyakininya, kata beliau kepada pemberita selepas majlis perasmian Muktamar PAS ke-59 selama tiga hari yang bermula di sini Jumaat.

Nik Aziz juga menafikan bahawa undang-undang Hudud di Kelantan meniru Brunei walaupun terdapat seorang rakyat Brunei terlibat dalam penggubalan deraf Undang-undang Hudud di Kelantan.

"Kalau ada kekurangan... tak ada undang-undang di dunia yang lengkap...mesti ada budi bicara hakim... itulah kelebihannya, Insya-Allah berdoalah bersama-sama supaya (Hudud) dapat dilaksanakan (di Kelantan)," katanya. - BERNAMA

Tiada ulasan: