Khamis, 1 Ogos 2013

PAS lapor polis Petisyen pilihanraya ditolak dengan alasan rapuh

BULETIN ONLINE

KUALA LUMPUR : PAS akan membuat laporan polis ekoran 13 dari 18 petisyen pilihanraya umum lalu yang difailkan, telah pun ditolak oleh mahkamah berdasarkan “sebab kecil”.

Mohamed-Hanipa-Maidin

Peguam PAS yang juga Ahli Parlimen Sepang Mohamed Hanipa Maidin berkata mahkamah menolak dengan alasan rapuh dan teknikal.

Bercakap kepada pemberita di ibu pejabat parti itu, Mohamed Hanipa menegaskan bahawa daripada 18 petisyen yang difailkan oleh parti itu, 13 telah pun dibuang kerja berdasarkan “kecil” sebab.

“Mahkamah telah menolak banyak petisyen kami berdasarkan alasan rapuh dan teknikal. Jadi, kita tidak mempunyai pilihan tetapi akan menggunakan (membuat) laporan polis dan biarkan mereka (polis) menyiasat ia (perkara tersebut) dari sini,” katanya kepada pemberita di ibu pejabat PAS disini semalam rabu 31 Julai.

Peguam itu juga menambah bahawa di negeri Kelantan, bantahan yang dibuat oleh pihak PAS tidak diterima oleh mahkamah sebaliknya bantahan yang dibuat oleh Umno telah diterima.
“Ini tidak seiringan dengan proses demokrasi,” katanya.

PAS akan membuat laporan polis di seluruh negara secara kolektif, kesemua petisyen pilihan raya yang telah melalui proses undang-undang.

Tiada ulasan: