Sabtu, 29 Jun 2013

Pusat Khidmat DUN dan Parlimen Di Bawah Satu Bumbung Eratkan Kerjasama wakil rakyat


wong chen nurul izzah hannah 01

SUBANG JAYA  : Dengan menempatkan pusat khidmat DUN dan Parlimen di bawah satu bumbung, Wong Chen ia akan memberi kemudahan kepada rakyat untuk berhubung secara terus dengan wakil-wakil rakyat mereka.

Ahli Parlimen Kelana Jaya itu juga optimis pendekatan sedemikian dapat memudahkan segala urusan di samping memberi lebih banyak manfaat kepada rakyat dalam menyelesaikan isu-isu setempat.

“Sekarang kami (bersama Hannah Yeoh-Adun Subang Jaya) akan bekerja dengan lebih erat lagi dan kami pastinya akan menganjurkan program DUN dan Parlimen secara bersama di kawasan ini, begitu juga dengan kawasan Adun Seri Setia, Nik Nazmi.

“Kerjasama-kerjasama yang dijalinkan sejak kempen PRU13 (Pilihan Raya Umum ke 13) lalu dilihat sangat baik dan berjalan lancar dan diharap dapat membawa kebaikan lebih besar kepada rakyat,” jelas Wong Chen yang juga Pengerusi Biro Perdagangan dan Pelaburan PKR.

Wong Chen ditemui pagi tadi sewaktu Majlis Perasmian Pusat Khidmatnya yang disempurnakan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar selain dan Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh.

Selain membuka pejabatnya di atas pejabat Hannah yang terletak di Jalan SS14/1 di sini, beliau juga mempunyai sebuah lagi pejabat iaitu di Pusat Khidmat DUN Seri Setia yang akan mula beroperasi secara rasmi pada Isnin ini.

Kedua-duanya akan beroperasi pada setiap hari bekerja bermula jam 10 pagi hingga jam 5 petang selain turut dibuka kepada umum pada malam Selasa, jam 8 hingga 10 malam (Subang Jaya) dan malam Rabu, jam 9 hingga 11 malam (Seri Setia).

Sementara itu, mengulas persidangan Dewan Rakyat yang sedang berlangsung ketika ini, Wong chen menjelaskan beliau akan membawa isu Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA) yang didakwa berat sebelah dan dikhuatiri akan menggugat kepentingan awam.

“Selain daripada isu TPPA yang ditugaskan parti PKR, saya juga jika berpeluang ingin membawa isu kadar jenayah serta masalah kesesakan lalu lintas yang semakin meruncing,” tambah Wong Chen.

Beliau bakal membentangkan perbahasannya selama 15 minit di Dewan Rakyat pada hari Selasa atau Rabu minggu hadapan.

Tiada ulasan: