Sabtu, 25 Mei 2013

Guru Guna Media Sosial Lebih Mulia Dari Exco Tayang Video Seks

Wartawan Buletin

http://buletinonline.net/images/stories/aberita21/penyelaras%20Sbrg%20takir.jpgKUALA TERENGGANU - Selepas beliau mengugut dan mengancam tidak akan melaksanakan pembangunan di kawasan BN kalah, Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said menakut-nakutkan para guru dengan menggesa Kementerian Pelajaran untuk menyiasat mereka yang menggunakan media sosial pada pilihanraya umum (PRU) ke-13 lalu

Ahmad menuduh guru-guru menggunakan Facebook, Twiter dan khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk berkempen dan menyebarkan kata-kata fitnah terhadap kerajaan pada pilihan raya umum.

Beliau berkata guru-guru tidak perlu menggunakan media sosial kerana menurutnya sebagai pendidik, guru-guru yang menggunakan media tersebut mengunjurkan imej ketidakmatangan.

"Ia adalah mengecewakan untuk menerima laporan mengenai guru menyebarkan kenyataan dimanipulasi dan khabar angin, yang harus pertama diperiksa sebelum berkongsi dengan orang lain."

"Terdapat juga guru-guru yang mempertikaikan keputusan PRU13, berhubung dakwaan mereka pada ketidakkekalan dakwat kekal, pengundi hantu yang dibawa oleh kapal terbang, 'black-out' elektrik di pusat-pusat mengundi, dan lain-lain, yang semua fitnah," katanya selepas melancarkan daerah majlis sambutan Hari Guru pada 20 Mei lalu.

Mengulas kenyataan berbaur ugutan Ahmad Said itu, seorang guru yang ditemui berkata, para guru hanya menggunakan khidmat media sosial membertahu rakyat tentang kepincangan Umno dan Barisan Nasional (BN), bukan tentang kerajaan.

"menjadi tugas guru untuk memberitahu masyarakat dan rakyat tentang kebenaran, guru diikat kaki dan tangan di sekolah, ia lebih baik menggunakan media sosial untuk menyampaikan kebenaran kepada masyarakat,"ujarnya yang tidak mahu dikenali.

Beliau menegaskan, para guru yang merupakan kakitangan Jabatan Pelajaran yang menggunakan laman sosial Facebook, Twiter dan khidmat pesanan ringkas (SMS) adalah jauh lebih mulia dari seorang Exco Pelajaran yang menggunakan dan menayangkan video seks, demi untuk meraih undi.

1 ulasan:

ahlee berkata...

kata nak sumpah spender putih ni? Bile weeh?