Khamis, 10 Januari 2013

Kalimah Allah: Penjelasan Ketua Dewan Ulamak PAS

Harakahdaily,


KUALA LUMPUR: Saya ingin menjelaskan bahawa laporan berita bertajuk ‘Ulama PAS tetap tidak setuju bukan Islam guna kalimah Allah’ yang dikeluarkan oleh MStar pada 9 Januari 2013 adalah telah memetik secara salah apa yang saya sebutkan.

Demikian penjelasan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Harun Taib berhubung laporan Mstar, semalam.

Berikut ialah penjelasan penuh beliau.

Saya ingin menjelaskan bahawa laporan berita bertajuk ‘Ulama PAS tetap tidak setuju bukan Islam guna kalimah Allah’ yang dikeluarkan oleh MStar pada 9 Januari 2013 adalah telah memetik secara salah apa yang saya sebutkan.

Kenyataan awal saya yang berkenaan adalah ketika saya diminta memberi komen terhadap permintaan pihak-pihak tertentu supaya dibenar penggunaan terjemahan Allah dalam Bible berbahasa Melayu beberapa minggu yang lalu.

Tajuk itu sepatutnya berbunyi seperti ini ‘Ulamak PAS tetap tidak setuju bukan Islam guna kalimah Allah di dalam kitab mereka bagi menggantikan perkataan God'.

1 ulasan:

Pelatuk berkata...


Yang mana satu ne Tok GURU?

ULAMA atau PARTI yg tak setuju!!!!
Manakala Mat Sabu (memang pasti bukan Ulama) sokong pengunaan KalimaH ALLAH!!!

Memang benarlah, kerana politik PAS rela menjaja Kalimah ALLAH.

Benarlah dan sahihlah PAS tidak lagi perjuangkan ISLAM.

Itupun masih yg buta hati,...tak sedar. Yg untung adalah DAP dan musuh ALLAH.