Selasa, 27 November 2012

Perhimpunan Agung Umno bermula

KL TODAY

 

Perhimpunan Agung Umno secara rasmi bermula pada Selasa pukul 2 petang dengan taklimat daripada Presiden Parti Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Taklimat tertutup, yang akan dihadiri oleh kira-kira 2,000 pemimpin parti termasuk ketua dan ketua-ketua bahagian tiga sayap, akan diadakan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra.

Berikutan perhimpunan ini akan menjadi yang terakhir sebelum pilihan raya umum akan datang, Najib dijangka menyentuh mengenai isu-isu yang berkaitan pemilihan akan datang.

Umno eksekutif setiausaha Datuk Abd Rauf Yusoh berkata berkata bahawa tidak seperti tahun-tahun sebelumnya di mana parti itu telah “ditutup sebelah mata” apabila perwakilan membenarkan orang lain, termasuk kakitangan media, untuk menggunakan tag mereka masuk ke dalam dewan taklimat itu, keselamatan tahun ini akan menjadi sangat ketat .

“Kemasukan ke dewan itu akan melalui MyKad perwakilan. Ini bermakna tiada orang yang tidak sepatutnya dapat masuk ke dalam dewan.

“Kita juga akan memasang jammers di dalam dewan untuk memastikan bahawa tiada butiran taklimat akan dihantar sama ada melalui SMS atau twitter,” katanya.

Pada pukul 8 malam, Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin secara serentak akan membuka perhimpunan agung Pemuda Umno, Wanita dan Puteri.

Perhimpunan Agung tiga sayap Umno dimulakan pada Rabu, diikuti oleh perhimpunan agung parti itu pada Khamis.
Perhimpunan agung tiga sayap akan dihadiri oleh 991 perwakilan dalam semua, manakala 2759 perwakilan akan mengambil bahagian dalam perhimpunan agung Umno.

Tiada ulasan: