Khamis, 6 September 2012

Remaja kejar penyamun ditembak lima kali


MY METRO

AMPANG JAYA: Seorang pemuda berusia 18 tahun nyaris maut selepas ditembak lima das ketika mengejar dua penyamun yang merompaknya dalam kejadian di Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran sebuah pasar raya di Pandan Perdana, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, mangsa tidak cedera sebaliknya cermin keretanya terkena satu daripada tembakan yang dilepaskan seorang daripada suspek.

Menurut sumber, semuanya bermula apabila kedai tempat mangsa bekerja di Pandan Perdana dimasuki dua lelaki berusia 20-an yang bersenjatakan pistol.

“Dua suspek itu mengarahkan mangsa menyerahkan telefon bimbit dan wang tunai. Sebaik memperoleh barangan berkenaan, suspek melarikan diri menggunakan Proton Gen.2 merah yang diletakkan di hadapan premis berkenaan.

Sumber itu berkata, mangsa merempuh kereta dinaiki dua suspek itu dari belakang ketika berada di MRR2 berhampiran sebuah pasar raya di Pandan Perdana.

“Seorang daripada suspek melepaskan lima das tembakan menyebabkan mangsa menghentikan kenderaannya manakala suspek meloloskan diri.

“Satu daripada tembakan mengenai cermin hadapan kereta mangsa,” katanya.

Katanya, mangsa membuat laporan di Balai Polis Pandan Perdana, di sini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Ampang Jaya, Superintendan Md Nazri Zawawi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

Tiada ulasan: