Khamis, 27 September 2012

Belanjawan Pakatan 2013 dapat menangi hati rakyat

Muhammad Faizal,
 
KUALA LUMPUR: Belanjawan Pakatan Rakyat 2013 bertemakan 'Ekonomi Rakyat Negara Berkat' yang dibentang semalam dilihat satu belanjawan yang dapat memenangi hati rakyat.
Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad (gambar) berpendapat belanjawan tersebut bukan sahaja dapat memenangi hati budi rakyat malah ia dapat mengatasi permasalahan ekonomi negara.
"Ia adalah gandingan antara kebertanggungjawaban sebuah kerajaan tetapi sekali gus dapat mengatasi permasalah ekonomi negara.

"Saya berkeyakinan belanjawan yang dibentangkan ini dapat memenangi hati budi rakyat di seluruh negara," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen.

Tambah beliau lagi, apa yang diberikan oleh Pakatan Rakyat sejajar dengan apa yang mampu diberikan tanpa membebankan hutang kepada kerajaan.

"Kita telah mengambil langkah-langkah yang kukuh untuk merungkaikan segala kepincangan dan kekangan dalam ekonomi khususnya monopoli.

"Serta cara-cara memberikan kelebihan kepada golongan tertentu yang berakhir dengan perbezaan atau kesenjangan kekayaan itu semakin melebar dalam negara kita," jelasnya.

Beliau yakin jika rakyat melihat setiap satu yang diberikan, mereka akan tahu Pakatan Rakyat adalah sebuah kerajaan yang mahu merakyatkan ekonomi negara di dalam sebuah Negara Berkebajikan.

Tiada ulasan: