Sabtu, 21 Julai 2012

Nik Nazmi: Minta Polis Dedah Siapa Pemimpin PR Terbabit Pengganas





PETALING JAYA : Pihak Cawangan Khas, Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dicabar mendedahkan dakwaan mereka terdapat pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang terlibat dalam gerakan Jemaah Islamiah (JI) dan Komunis di negara ini.

Kegagalan polis berbuat demikian membuktikan dakwaan tersebut sengaja direka bagi membantu Umno-BN mempertahankan kuasa dalam pilihan raya akan datang.

“Kalau ada bukti sila dedahkan, kami pun nak tahu siapa individu terbabit, tetapi kalau tiada bukti mereka perlu minta maaf.

“Jangan jadi perkakas politik bagi Umno-BN, kena profesional atau kalau nak juga sertai politik boleh tanding atas tiket Umno dalam pilihan raya nanti,” kata Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad dalam sidang media yang diadakan di Ibu Pejabat parti itu di Tropicana, Petaling Jaya.

Beliau yang juga merupakan Adun Seri Setia menyifatkan tuduhan tersebut merupakan tuduhan kitar semula yang digunakan sebelum ini akibat kedudukan Umno yang semakin terdesak.

“Umno sebelum ini tuduh kononnya DAP nak dirikan negara Kristian, jadi buat apa JI nak sokong DAP.
“Kenapa pula parti yang dituduh komunis seperti DAP mahu menyokong PAS, sedangkan Komunis tak percaya kepada tuhan, kenapa mereka nak sokong PAS?

“Memang tak masuk akal,” katanya lagi.

Nik Nazmi turut menyarankan agar polis menumpukan usaha membenteras jenayah yang semakin serius di negara ini dan bukannya menjadi mata dan telinga untuk Umno-BN.

“Tugas membenteras jenayah lebih utama, tetapi mereka utamakan untuk mengekori dan mengintip pergerakan pemimpin PR,” ujar beliau lagi.

Beliau turut menyelar sikap hipokrit Umno yang mendiamkan diri apabila parti MCA menjalinkan hubungan dengan pihak kerajaan komunis Korea Utara.

Nik Nazmi turut menempelak Pemuda Umno yang berbangga terhadap hubungan rapatnya dengan Pemuda Parti Komunis di China.

Tiada ulasan: