Rabu, 25 Julai 2012

Mohd Zin enggan jawab isu biaya iklan di komuter

 
Zulaikha Zulkifli


 
Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed mengelak apabila diminta menjelaskan mengenai pembiayaan untuk iklan "Sayangi Selangor" yang dipasang pada stesen dan gerabak sistem keretapi komuter di Lembah Klang.

Koordinator BN Selangor itu juga berkata, kempen tersebut sememangnya dibayar, tetapi enggan menjelaskan siapakah yang bertanggungjawab menanggung kos untuk iklan berkenaan.

NONE"(Iklan itu) dibayar. Apa masalahnya? Apa yang Malaysiakini dengki sangat?

"Ada lambang BN ke pada iklan itu? Takde kan? Jadi apa masalahnya?," soalnya kembali ketika ditanya selepas beliau mengagihkan kira-kira 1000 kotak berisi kurma kepada penumpang di stesen komuter Shah Alam.

Katanya lagi, soalan berkenaan seharusnya dikemukakan kepada presiden KTMB, Datuk Elias Kadir yang turut hadir di program tersebut.

NONEDitanya mengenai program pengagihan kurma tersebut, Mohd Zin turut menjelaskan bahawa ia merupakan program bawah BN Selangor dan bukannya program KTMB.

"Nampak ini? Tiada logo KTMB kan. Ini program BN Selangor," katanya sambil menunjukkan logo BN di bungkusan kurma tersebut.

Laporan Malaysiakini sebelum ini menyebut, kempen "Sayangi Selangor" itu antara lainnya melibatkan iklan yang mempromosikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan slogan "Kami mendengar masalah anda tentang kos sara hidup."

Iklan berkenaan mula dikesan pada bulan ini selepas kempen memasang bendera BN di stesen komuter mencetuskan kontroversi pada April lalu.

NONESementara itu, Elias ketika ditemui Malaysiakini di program berkenaan turut mengelak daripada menjelaskan mengenai pembiayaan kempen itu.

Beliau sebaliknya meminta supaya soalan berhubung isu itu dikemukaka kepadanya melalui emel.

"Saya tak boleh nak jawab sekarang. Apa kata awak emelkan soalan pada saya, dan saya jawab. Cara itu lebih elok," kata Elias.

Tiada ulasan: