Selasa, 10 Julai 2012

Mangsa samun tak maaf remaja tetak tangan

MY METRO

SAKIT...Sarathi menunjukkan tangannya yang cedera ditetak penyamun.
SAKIT...Sarathi menunjukkan tangannya yang cedera ditetak penyamun. 

GOMBAK: “Saya tidak memaafkan perbuatan remaja lelaki terbabit yang menetak tangan kanan hingga terbelah hanya kerana ingin mengambil wang dan kad tambah nilai dianggarkan bernilai RM1,000 ketika mereka menceroboh kedai runcit saya di Selayang Point malam kelmarin,” kata mangsa samun, N Sarathi, 32, yang menerima 15 jahitan di tangan akibat ditetak remaja terbabit.

Dalam kejadian jam 9 malam itu, mangsa didatangi empat remaja lelaki yang menyamar pelanggan dan berpura-pura mahu membeli barangan.

Beliau berkata, dia pada mulanya mengesyaki sesuatu apabila melihat tindak-tanduk mereka yang mencurigakan namun mendiamkan sahaja sebelum remaja itu datang ke arahnya membawa beberapa barangan runcit.
“Seorang daripada mereka menyeluk tangan dalam begnya sebelum mengeluarkan sebilah parang dan menetak tangan saya.

“Kejadian itu berlaku terlalu pantas dan remaja yang melihat saya kesakitan membuka laci sebelum mereka mengambil wang dan kad tambah nilai,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Selayang, semalam.

Menurutnya, ketika itu, remaja terbabit turut menggertak pelanggan lain yang ingin masuk dalam kedai dengan parang menyebabkan mereka tidak berani masuk dan melarikan diri.

“Mujur ketika itu, rakan niaga saya melalui kawasan itu menjerit meminta tolong menyebabkan semua remaja terbabit melarikan diri.

“Rakan membawa saya ke Hospital Selayang untuk rawatan. Bagaimanapun, saya mendapatkan rawatan di Sime Darby Medical Centre Subang Jaya (SDMC) dan menerima 15 jahitan di tangan,” katanya.
Mangsa yang bimbang kejadian sama berulang membuat laporan di Balai Polis Selayang.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan mengesahkan menerima laporan dan siasatan lanjut dijalankan.

Tiada ulasan: