Isnin, 16 April 2012

Masyarakat Miri sambut baik lawatan Mohd Sabu

Penerangan PAS Miri,

(Mohamad dan pemimpin Pakatan Rakyat Sibu pada majlis dialog.)


MIRIl: Lawatan sambil kerja dua hari lalu Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu di Miri dan Sibuti mendapat sambutan hangat daripada masyarakat tempatan.

Pada sebelah malam, Mat Sabu telah bertemu dengan penduduk di Kg Lusut Jaya 1 di kawasan Lambir.

Walaupun pada mulanya perjumpaan bersama penduduk hendak diadakan di kawasan dewan masyarakat di Taman Tunku, tetapi di saat-saat akhir terpaksa dibatal disebabkan kerana ada halangan pihak tertentu.

Walau bagaimana pun program Mesra Rakyat bersama beliau tetap diteruskan, di Kg Lusut Jaya 1 di salah sebuah rumah penduduk.

Jalan menuju ke kampung tersebut agak teruk dan becak sewaktu musim hujan dan penduduk kampung tersebut sudah lama menanti janji pihak kerajaan untuk menurap jalan tersebut tetapi sehingga kini belum ada tanda-tanda jalan tersebut diturap dengan tar.

Pada keesokan hari, PAS Miri sekali lagi mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan ke-3 di sebuah hotel di bandaraya Miri. Di antara yang hadir pada majlis tersebut ialah Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Sarawak, Fidzuan dan juga wakil dari Pakatan Rakyat.

Ucapan dimulakan oleh YDP PAS Kawasan Miri, Jofri Jaraiee sebelum perbahasan berlangsung pada sebelah petangnya.

Mat Sabu merasmikan mesyuarat agung tahunan tersebut sebelum beliau bersama rombongan Pakatan Rakyat melawat kawasan Niah dalam kawasan Parlimen Sibuti.

Pada sebelah malamnya pula diadakan Dialog Pakatan Rakyat bersama beliau di sebuah dewan di bandaraya Miri di mana semua pimpinan Pakatan Rakyat hadir.

Pimpinan tempatan yang hadir adalah Jofri Jaraiee, Dr Micheal Teo selaku Ketua Cabang PKR Miri, Zuhaidah timbalannya dan wakil DAP Miri, Lim Su Kien dan lain-lain.

Pada malam tersebut, Mat Sabu menjelaskan isu-isu semasa, antaranya masalah wang rakyat yang disalahgunakan oleh pemerintah BN di mana sekiranya Malaysia terus diperintah oleh kerajaan BN selepas PRU13 nanti, negara ini akan jatuh muflis seperti Greece.

“Sekiranya 5 tahun lagi BN memerintah pada masa itu sesiapa saja yang hendak ambil alih kerajaan, BN akan serah terus kuasa tanpa perlu ada pengundian sebab pada masa itu negara sudah jatuh bankrap dan wang pun sudah habis digunakan oleh pemimpin BN,” katanya.

Semoga dengan kedatangan Mat Sabu ke Miri akan memberi semangat baru kepada Pakatan Rakyat di Miri dan seluruh Malaysia untuk bersatu menumbangkan kerajaan BN pada PilihanRaya Umum ke-13 nanti.

Tiada ulasan: