Sabtu, 21 April 2012

Jangan Persoal Calon Wanita - Shahrizat

MSTAR ONLINE


KOTA BAHARU: Wanita Umno meminta semua pihak tidak mempertikaikan kewibawaan calon daripada pergerakan itu yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Ketuanya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata semua calon yang diketengahkan itu mempunyai pengaruh yang besar dan mampu menarik sokongan pengundi untuk memilih Barisan Nasional pada pilihan raya umum kelak.

"Saya mahu semua menghormati calon Wanita. Jangan lihat kami sebagai jentera parti sahaja, tapi tak layak sebagai calon. Saya akan minta kepada presiden setiap parti komponen mesti ada calon daripada wanita," katanya pada Majlis Pelancaran Jelajah Sayang Wanita Negeri Kelantan di sini, Jumaat.

Turut hadir, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Dr Awang Adek Hussin, Naib Ketua Wanita Datuk Kamilia Ibrahim, Ketua Wanita Umno Kelantan Datin Rahimah Mohamad dan Ketua Umno Bahagian Pengkalan Chepa Datuk Dali Husin.

Shahrizat berkata Kelantan mempunyai ramai calon Wanita yang berkaliber untuk diketengahkan pada PRU akan datang dan yakin mereka mampu membawa kemenangan kepada BN di negeri ini.

Sehubungan itu, beliau tidak mahu melihat senario 'cah keting' berlaku lagi kerana ia hanya merugikan parti.
"Kita perlukan pembangunan di Kelantan. Para suami kena bantu wanita (isteri) beri sokongan padu agar mereka turun padang bekerja demi parti," katanya. BERNAMA

Tiada ulasan: