Selasa, 17 Januari 2012

Hasan Ali nafi HIMPUN Bangkit Kebencian Kristian.

Radhi Razak

alt

KUALA LUMPUR - "HIMPUN is getting stronger and stronger," itu penegasan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali mengenai momentum sokongan terhadap Himpunan Selamatkan Akidah (HIMPUN) yang sedang meneruskan sessi jelajah ke seluruh Negara. [VIDEO DI SINI]

Beliau turut menafikan dakwaan pihak Pakatan yang mengatakan bahawa HIMPUN telah menjadi platform buat dirinya untuk menaikkan rasa kebencian di kalangan pemimpin-pemimpin beragama Kristian di Negara ini.

"Saya tak sentuh siapapun (rakan-rakan Kristian). Saya hanya mengatakan bahawa terdapat fenomena bahawa orang Islam itu dimurtadkan," tegas beliau ketika menjawab soalan wartawan berkenaan isu tersebut.

Hassan turut menjelaskan adalah menjadi tanggungjawab beliau selaku umat Islam yang berjawatan Pemimpin untuk memperjelaskan bahawa fenomena tersebut mesti dicegah segera.

"Sebagai seorang yang bertanggungjawab terhadap Allah dan manusia, sebagai seorang yang diberikan sedikit tugas kepimpinan, saya mesti berada di hadapan untuk mempertahankan keharmonian dan kesucian Islam itu," kata beliau pada Sidang Media di rumahnya petang tadi. [VIDEO DI SINI]

Beliau yang juga merupakan bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor mendakwa HIMPUN akan terus bergerak sebagai sebuah sayap organisasi yang berhemah lantas mampu menyedarkan umat Islam agar timbul kesedaran untuk menghindar dari terus terjebak dalam fenomena Murtad.

HIMPUN sebelum ini telah diadakan di Seremban Negeri Sembilan. Himpunan tersebut mendapat sambutan di luar jangkaan dengan kehadiran lebih dari 3000 umat Islam.

Tiada ulasan: