Ahad, 25 September 2011

Tahniah kepada PAS Shah Alam dan Paya Jaras

Harakahdaily


KUALA LUMPUR: Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia mengucapkan tahniah kepada PAS Kawasan Shah Alam dan MTD Paya Jaras, Parlimen Subang di atas kemenangan awal terhadap SPR.

Ketua jabatan itu, Mohd Sany Hamzan (gambar) berkata, mereka menang apabila pihak SPR telah bersetuju untuk menggugurkan seramai 52 orang di Shah Alam dan 220 orang di Subang warga asing yang cuba untuk dimasukkan sebagai pengundi di dalam daftar pemilih suku pertama tahun ini di Selangor.

"Syabas diucapkan kepada petugas-petugas PAS di Selangor yang telah bertungkus lumus untuk mempastikan pihak SPR tidak secara wewenang melakukan ‘penipuan terancang’ untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor," kata Sany dalam kenyataannya.

Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia, katanya, meminta supaya pihak SPR Selangor menggantung sementara rang daftar pemilih baru ini untuk dilakukan ‘pembersihan’ yang lebih terperinci dan telus.

Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia juga berharap semoga petugas-petugas dan jentera parti di semua peringkat khususnya pemuda-pemuda perlu sentiasa bersiap siaga dengan segala keperluan dan kelengkapan untuk menghadapi Pilihanraya Umum ke 13.

Beliau menjangka, pihak Umno/BN sudah pasti akan terus mencari jalan serta strategi ‘kotor dan haram’ untuk mempastikan kemenangan mereka dapat terus dipertahankan.

"Oleh itu, tahap kewaspadaan yang tinggi terhadap sebarang helah dan tipu daya musuh perlu dipertingkatkan supaya tidak terperangkap di dalam pelukan musuh," beliau memberi peringatan.

Istiqamah di dalam menjaga hubungan kepada Allah Yang Maha Esa perlu sentiasa di jaga supaya diri terlindung dari malapetaka bahaya yang dibisikkan oleh syaitan dan tentera-tenteranya.

Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia juga, katanya, meminta supaya para petugas parti meneruskan agenda memperkukuhkan organisasi jentera pilihanraya parti di semua peringkat khususnya di peringkat pemuda dengan meneruskan agenda penambahan pengundi-pengundi baru, mengenal pasti dan melakukan servis kepada mereka, melakukan semakan dan bantahan terhadap rang daftar pemilih baru secara bersistematik.

"Semoga semua gerakerja yang dilakukan oleh petugas-petugas parti akan memberikan tumpuan menghadapi Pilihanraya dan menjurus kepada 'PAS menggantikan Umno' sebagai parti teras Melayu Islam," kata beliau.

Tiada ulasan: