Selasa, 9 Ogos 2011

Ada Dalang Cemarkan JAIS, ISLAM Dan RAJA SELANGOR ?

Oleh: mohdnoorawang


" Isu JAIS MENYERBU GEREJA DUMC dijadika modal politik kotor pemimpin UMNOapco dan media UMNOapco. Syabas anda jadi pengkhianat dan mencemar jabatan JAIS dan mencemar insitiusi Raja dan sultan yang menjadi payong Islam di Negeri Selangor dan negeri sma dengannya.

Memang pertuduhan tidak baik, namun hakikatnya di Malaysia acuan 54 tahun UMNOapco menjadi guru dan mendidik rakyat dan kakitangan kerajaan dari serendah rendahnya dan setingginya tingginya jawatan dijadikan kuda dan lembu pemimpin UMNOapco demi keperluan politik perut dan kuasa.

Serbuan keatas gereja DUMC oleh pegawai JAIS memang tidak sopan kurang adat dalam negara yang mengamal demokrasi perlembangaan dan dalam era dunia tanpa sempadan.

Kita khuatir tindakkan serbuan oleh JAIS ada unsur-unsur mahu "TIKAM BELAKANG" kerajaan negeri Selangor untuk dijadikan isu politiik murahan bagi mengambarkan kerajaan pakatan rakyat mahu mengjuruskan umat Islam tidak cinta pada Islam.

Kebanyakan pegawai di Malaysia tidak terkecuali jabatan ugama negeri dan persekutuan diperlengkapkan unsur UMNOapco, agar pegawainya menjadi ahli suruhannya.

Terengganu PAS pernah memerintah Terengganu, Namun sebahagian pegawai tinggi kerajaan dan anak buahnya "KERJA TIKAM BELAKANG" TERHADAP KERAJAAN PAS.

Kedua pegawai tinggi kerajaan Perak juga membuat pusingan U atau tikam belakang terhadap kerajaan pakatan rakyat Perak, sehingga UMNO merampas kerajaan pakatan rakyat Perak, Sejarah terbukti benarnya.

UMNO/BN sudah hilang pertimbangan yang adil dan telus, sehingga membawa keperingkat "INSANE" YANG MENAKUTKAN RAKYAT. Walau apa pun serbuan JAIS terhadap gereja DUMC seharus diberi kredit jika benar maklumat yang diterima itu betul dan tidak ada unsur "Tikam belakang" oleh pegawai yang bertugas.

Jika serbuan itu ada motif politik atau niat yang mahu menghuru harakan kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor dan untuk dijadikan isu politik yang jahat adalah satu pengkhianat kepada rakyat Selangor. Dan mencemarkan Islam dam insituisi Raja dan Sultan.

Tiada ulasan: