Rabu, 22 Jun 2011

BERSIH 2.0 - Khairy Jamaluddin Hentam Perhimpunan PERKASA Rasis.

KLPOS.COM


KUALA LUMPUR - Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, YB. Khairy Jamaluddin mengkritik Perhimpunan yang bakal dianjurkan oleh BERSIH 2.0 pada 9 Julain depan. Malah, beliau turut menempelak demonstrasi yang sedang dirancang oleh NGO Perkasa yang katanya membawa unsur-unsur perkauman.

"I don't agreed with BERSIH. I don't agreed with Ibrahim Ali also. Saya tengok laporan dia (Ibrahim Ali) kata orang Cina jangan keluar dan sebagainya, this is totally racism. It's crazy."

Beliau berkata demikian semasa Sidang Media Pemuda UMNO Malaysia bersama UDA Holdings Bhd. di sini hari ini.

Khairy juga mendakwa, walaupun Pemuda UMNO tetap akan meneruskan Perhimpunan pada hari yang sama akan tetapi ianya bertujuan bagi menghantar memorandum kepada Yang Di Pertuan Agung mengenai penipuan Anwar dan Ambiga yang ternyata dipergunakan Pembangkang bagi tujuan tersebut.

Perhimpunan Pemuda UMNO tidak langsung membawa kepada unsur-unsur perkauman apatah lagi membawa unsur-unsur perkauman.

"Kita (Pemuda UMNO) buat yang baik. Bukan benda yang menghasut."

Beliau juga percaya pihak polis akan memberi permit kepada Pemuda UMNO untuk meneruskan perhimpunan tersebut berbanding PERKASA dan BERSIH yang nyata lebih membawa kekacauan.

Semalam, PERKASA telah membuat Majlis Perlancaran Anti BERSIH 2.0 di Stadium Kelab Sultan Sulaiman sebagai permulaan untuk merancang merempuh menghentikan Perhimpunan BERSIH 2.0. PERKASa juga telah bertindak membakar beberapa gambar Ambiga yang merupakan Pengerusi bagi Perhimpunan ini.





Tiada ulasan: