Khamis, 3 Mac 2011

Dukacita Sarawak enggan biaya kembali ke Mesir

Pelajar kecewa

Seperti yang sedia maklum, krisis di Mesir telah menyebabkan kami sebagai pelajar yang belajar di Mesir terpaksa pulang ke Malaysia.

Kami merupakan pelajar Sarawak yang belajar di Mesir. Ada dalam kalangan kami mendapat tajaan Yayasan Negeri Sarawak, Mara, dan persendirian.

Isu ini bermula apabila sebelum ini kerajaan negeri Sarawak telah berjanji untuk menanggung kos penghantaran kami balik ke Mesir.

Dengan terpampangnya berita mengenainya di televisyen tv3 dan Astro Awani.

Namun, setelah bermesyuarat bersama pihak Yayasan Sarawak sebentar tadi (2 Mac), mereka seolah-olah tidak berhasrat pun untuk menaja tiket balik kami ke Mesir sedangkan negeri-negerilain sudah pun mengumumkan penajaan tiket balik beserta wang saku sebanyak RM500.

Mereka menyatakan kami seharusnya menggunakan saluran lain terlebih dahulu sebelum menggunakan kemudahan negeri Sarawak. Ini amat mendukacitakan kami semua yang mengharapkan berita gembira dari mereka.

Tambahan pula, Sarawak ini merupakan sebuah yang kaya raya sepatutnya namun, hasil kekayaan hanya dikaut oleh pemimpin-pemimpin Sarawak yang tamak.

Tiada ulasan: