Isnin, 7 Februari 2011

Pelancaran Dana Pendidikan PAS 13 Feb

Harakahdaily

KUALA LUMPUR: Program Makan Malam sempena pelancaran Dana Pendidikan PAS akan diadakan pada 13 Februari ini di Dewan Jubli Perak, Shah Alam bermula jam 8.30 malam.

Pengarah program, Dr Azman Ibrahim berkata, majlis itu akan dihadiri oleh Presiden PAS dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Datuk Dr Haron Din.

Katanya, majlis dimulakan dengan makan malam diikuti persembahan multimedia, ucapan Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik dan Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah Dana Pendidikan dan Pengisytiharan LPA oleh Ustaz Nasharuddin Mat Isa.

Seterusnya diikuti dengan ucapan Pelancaran Dana Pendidikan oleh Tuan Guru Abdul Hadi serta penyerahan sumbangan dana dan ucapan penangguhan oleh Dr Haron Din.

Menurutnya, dalam menunaikankan hasrat dan tugasan yang diamanahkan oleh Lajnah Pendidikan PAS Pusat, pihak Jawatankuasa Panitia Pelaksana Program sedaya upaya cuba menyusun atur perjalanan majlis demi menyempurnakankan dua objektif utama iaitu merasmikan pelancaran Dana Pendidikan PAS dan keduanya, mengumpulkan sumbangan daripada para dermawan bagi mengisi tabung dana itu.

Beliau turut mengucapkan sekalung penghargaan kepada semua yang menyumbangkan masa, tenaga, buah fikiran, kewangan dan sebagainya sama ada secara langsung atau tidak langsung demi kejayaan majlis yang bermakna itu.

Menurutnya, objektif diwujudkan dana itu adalah untuk membantu pembiayaan para pelajar dalam usaha melahirkan para ulama dan petugas parti, membantu institusi pendidikan rakyat merangkumi keperluan prasarana dan pengurusan di samping memberi bantuan untuk kebajikan guru dan pelajar serta perlaksanaan program-program berorientasikan pendidikan.

Jelasnya lagi, dana yang ditubuhkan oleh PAS Pusat itu bagi maksud untuk mengumpulkan sumber kewangan dan dibelanjakan berdasarkan objektif yang digariskan.

"Dana ini akan berkekalan bagi jangka masa yang tidak ditetapkan dan hanya akan ditutup atas sebab-sebab yang munasabah seperti akaun tidak aktif, tujuannya sudah tidak relevan dengan keadaan semasa atau atas arahan Jawatankuasa PAS Pusat," ujarnya.

Tiada ulasan: