Ahad, 20 Februari 2011

NAJIB DATANG : SEMUA PEGAWAI KERAJAAN SUSAH

Bila pimpinan besar datang ke sesebuah negeri sudah tentu pegawai-pegawai kerajaan di kerah supaya datang menyambutnya untuk menunjukkan rakyat menyokong kepimpinannya. Mereka diwajibkan datang ke program Najib, jika tidak sudah tentu mereka akan diambil tindakan. Itulah modus operandi BN untuk membuktikan mereka mendapat sokongan. Politik ugut, samseng dan sebagai digunakan untuk tujuan tersebut.

Hari ini sekali lagi pegawai-pegawai kerajaan menjadi mangsa BN. Mereka dikerah untuk menyambut Perdana Menteri 'kesayangan' ramai itu.

"Bilalah agaknya politik lama ala 'barbarian' ini akan berakhir?" itu persoalan yang dilemparkan oleh Ketua Penerangan PAS Kawasan Bukit Katil ketika diminta mengulas isu ini.

"Habis segala jabatan kerajaan dan fasilitinya digunakan, maka hanguslah duit rakyat untuk kepentingan BN" tambah Yusof.

Yusof berkata rakyat mesti sedar akan kepincangan dan penyelewengan BN yang setiap kali pilihanraya mereka menggunakan wang rakyat untuk kepentingan mereka.

"Pengundi Merlimau dan Kerdau mesti bangkit menolak calon BN untuk menyedarkan mereka bahawa rakyat sudah tidak tahan dengan sikap BN yang menjadikan harta awam sebagai harta parti mereka" ujar Yusof.

"Pegawai kerajaan juga sewajarnya bangkit menolak BN supaya mereka tidak lagi diperbudakkan oleh BN dengan dipaksa menghadiri program-program parti" tambah Yusof.

Tiada ulasan: