Rabu, 23 Februari 2011

Kerajaan Selangor Umum Ops Ehsan Bantu Pelajar Pulang Ke Mesir

TVS NEWS


SHAH ALAM : Kerajaan Negeri Selangor mengumumkan 'Ops Ehsan' sebagai langkah untuk operasi penghantaran pulang pelajar-pelajar Selangor yang sedang menuntut di Mesir.

Menurut exco Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr. Halimah, satu mesyuarat penyelarasan akan diadakan pada 25 Februari ini.

Mesyuarat ini akan diadakan bersama Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Yayasan Selangor, Jabatan Agama Islam Selangor (MAIS) dan Pertubuhan Pelajar-Pelajar Mesir di Selangor.

Dr. Halimah menambah, kerajaan negeri menjemput semua pelajar untuk mendaftar bersama kerajaan negeri selangor memandangkan kerajaan negeri hanya mempunyai data pelajar di bawah tajaan kerajaan negeri dan mengelakkan keciciran pelajar.

" Kita jemput mereka untuk mendaftar bersama kerajaan negeri Selangor supaya mereka berada dalam database kita dan kita mahu mereka mendaftar di bahagian pendidikan Islam Jabatan Agama Islam Selangor di kompleks MAIS.

Kita ada data lengkap pelajar tajaan kerajaan negeri tetapi kita tiada data mereka yang tidak ditaja bagi mengelakan mereka tercicir," katanya.

Kerajaan negeri akan membuat pembukaan pendaftaran secara serta merta dan akan memastikan kebajikan pelajar terjaga sama ada dari segi kesihatan, bekalan makanan dan urusan melibatkan jabatan pengajian tinggi di Mesir.

"Kita deadline kita harap akan selesai semua dalam 7 Mac sebab melibatkan perbincangan dengan pihak lain dan harap semua perkara mengenai logistik dapat diselesaikaan," katanya.

Tiada ulasan: