Rabu, 5 Januari 2011

Satu lagi salah laku seks VVIP terburai?


PETALING JAYA: Ketika akhbar arus perdana berterusan menyepikan isu berhubung dakwaan skandal seks pemimpin negara, satu lagi skandal seks yang didakwa melibatkan golongan VVIP dibongkar.

Skandal yang dikatakan melibatkan hubungan seorang ketua agama dengan pragawati yang juga seorang pelakon terkenal tanah air,

Kavita Kaur itu mula dibangkitkan oleh beberapa blog terkenal termasuk Tranungkite.net yang menduduki carta nombor satu dalam Carta Alexa untuk Blog dan Portal Politik Malaysia 2010.

Selain Tranungkite.net, blog Tukar Tiub yang dikendalikan oleh aktivis terkenal Isham Rais, weblog Marhaen, Anak Sungai Derhaka, Pulak Dah, Steadyaku47 dan beberapa blog lain turut memfokuskan isu yang sama.

Sebelum ini, Tukar Tiub, blog yang menduduki carta nombor empat dalam carta yang sama dilihat secara konsisten telah menyelitkan nama Kavita Kaur dalam entri-entri yang melibatkan golongan raja-raja dengan maksud tertentu yang tidak didedahkan.

Rentetan tindakan tersebut, portal berita FMT, blog Beduk Canang dan Ureka Asia telah mempersoalkan kehadiran nama pelakon jelita tersebut dalam entri-entri Tukar Tiub.

Baru-baru ini pula, weblog Marhaen, blog Anak Sungai Derhaka, Pulak Dah, steadyaku47 dan beberapa lagi mula memberikan perhatian mereka dalam isu ini yang dikatakan berlaku sekitar Selangor dan Kuala Lumpur ini.

Malahan ada antara blog ini yang secara berani mendedahkan nama pembesar terbabit sekaligus dikaitkan dengan pelantikan kontroversi Datuk Mohammad Khusrin Munawai sebagai setiausaha kerajaan (SUK) negeri Selangor.

Semakin rancak di alam siber

Sementara itu, dalam isu kejadian rogol yang melibatkan seorang menteri kabinet terhadap pembantu rumahnya yang terbongkar gara-gara pendedahan WikiLeaks juga semakin rancak diperkatakan di alam siber.

Bermula daripada laporan blog Rocky Bru yang kelihatan samar pada awalnya, isu ini mula menunjukkan perkembangan dengan penemuan-penemuan maklumat terbaru yang diantaranya gambar wanita yang dikatakan sebagai mangsa rogol menteri dan sepucuk surat aduan yang ditulis oleh adik mangsa, Robengah.

Beberapa blog juga didapati mula menyiarkan surat terbabit yang dialamatkan kepada Migrant Care’s dengan menghitamkan pada bahagian nama menteri yang dikatakan melakukan perbuatan rogol itu.

Bagaimanapun nama menteri berkenaan masih boleh dilihat apabila imej surat berkenaan dibesarkan. Antara beberapa blog terkenal yang memfokuskan isu ini dengan menyiarkan surat tersebut Sharpshooter, Tranungkite.net, Tukar Tiub, Anak Sungai Derhaka, weblog Marhaen, edyesdotcom dan banyak lagi.

Pada ketika ini, nama menteri yang terlibat bukanlah lagi menjadi satu rahsia di alam siber sekaligus sedikit sebanyak menjejaskan imej Umno, Barisan Nasional dan individu itu sendiri.

Skandal ini sudah tentu menambahkan lagi senarai bahan kempen Pakatan Rakyat baik dalam Pilihan Raya Kecil DUN Tenang mahupun PRU-13 nanti.

Tiada ulasan: