Ahad, 14 November 2010

Media: Muslimat PAS sokong MB Kedah

Harakahdaily

KUALA LUMPUR: Dewan Muslimat PAS Pusat menyokong tindakan tegas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak tidak membenarkan media arus perdana milik Umno membuat liputan sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) kali ini.

Ketuanya, Nuridah Mohd Salleh berkata, ini ekoran tindakan media Umno yang mempolitikkan isu banjir besar di utara terutama di Kedah yang sangat dikesalkan.

“Ianya menggambarkan satu tindakan yang tidak prihatin dan tidak menghormati hak rakyat Kedah memilih kerajaan negeri yang mereka sokong,” ujarnya.

Beliau juga kesal dengan sikap Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang membuat kenyataan berunsur fitnah berhubung kejadian banjir itu.

Katanya, mereka sepatutnya mendapatkan maklumat yang sahih dari Bilik Gerakak Banjir negeri yang mengurus dan menyelia urusan bantuan banjir.

Tambahnya, kenyataan yang dipolitikkan oleh pemimpin Umno itu ini telah menyerlahkan wajah sebenar mereka yang berniat jahat dan tidak adil.

“Saya menyeru agar pendokong dan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat memboikot semua media arus perdana milik Umno agar ia menjadi suatu pengajaran kepada mereka supaya bertindak adil dan saksama kepada rakyat,” ujarnya.

Tiada ulasan: