Jumaat, 19 November 2010

Dua wanita Zimbabwe antara enam warga asing ditahan cuba seludup syabu

SINAR HARIAN ONLINE

SHAH ALAM - Dua wanita Zimbabwe merupakan antara enam warga asing yang ditahan polis dalam beberapa cubaan menyeludup 11.4 kilogram dadah jenis syabu bernilai kira-kira RM2.8 juta di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Sepang secara berasingan, antara 16 Nov dan semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Selangor ACP Nordin Kadir berkata kira-kira 10.30 pagi semalam, polis menahan seorang wanita berumur 36 tahun yang baru tiba di KLIA dari Doha.

Beliau berkata pemeriksaan ke atas beg yang dibawa wanita itu membawa kepada penemuan satu bungkusan berisi dadah disyaki Syabu, seberat kira-kira 3,250 gram.

"Turut dirampas daripada wanita terbabit ialah wang tunai USD992, dan siasatan mendapati wanita itu dijangka pulang ke negara asalnya pada 25 Nov ini," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor hari ini.

Sementara itu, dalam kes berasingan, seorang lagi wanita berusia 28 tahun ditahan kira-kira 4.20 petang hari yang sama selepas menemui tiga silinder penapis minyak jengkaut berisi tiga silinder kecil mengandungi dadah disyaki syabu seberat 3,850 gram, di dalam begnya.

Tiada ulasan: