Selasa, 12 Oktober 2010

Rakyat bijak, tidak terpedaya projek segera

Harakahdaily

KUALA LUMPUR: Janji kerajaan Pusat bahawa tiada projek segera di Dun Galas sempena Pilihan Raya Kecil (PRK) membuktikan Umno BN mengakui strategi turun temurun mereka itu tidak lagi mampu memperdaya rakyat.

Pengarah Pilihan Raya Dewan Pemuda PAS Pusat, Mohd Firdaus Jaafar berkata, rakyat sudah pandai menilai sikap Umno BN yang 'prihatin' kepada nasib rakyat apabila tiba waktu pilihan raya sahaja.

"Rakyat sebenarnya cerdik menilai keikhlasan Umno dan pemimpin mereka kini sedar rakyat tidak boleh lagi dipermainkan dengan janji-janji sebegitu," katanya yang juga Ahli Parlimen Jerai.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed semalam.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri dalam kenyataannya berkata, kerajaan Pusat tidak akan menjanjikan projek segera dalam kempen PRK Galas.

Menurut Firdaus lagi, rakyat Kelantan khususnya anak muda perlu berani menolak Umno BN memandangkan pentadbiran PAS di negeri itu mengambil berat hal rakyat dan bebas daripada penyelewengan.

"Selama 20 tahun Kelantan di bawah PAS, rakyat sangat harmoni, tak perlu lagi BN," katanya yang juga Ahli Parlimen Jerai.

Mengulas kesan kalah menang di Galas, beliau berkata, PRK Dun itu sangat unik kerana komposisi penduduknya pelbagai kaum termasuk Melayu, Cina, India dan Orang Asal.

Mana-mana parti yang menang, katanya mencerminkan penerimaan perbagai kaum terhadap parti tersebut.

Tiada ulasan: