Selasa, 12 Oktober 2010

Puspal jelaskan syarat konsert Adam Lambert 14 Okt ini

BERNAMA

KUALA LUMPUR– Konsert sulung “Adam Lambert Glam Nation Tour Live in Malaysia 2010” boleh diteruskan dengan syarat ia menepati garis panduan yang telah ditetapkan oleh Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal).

Ketua Penolong Setiausaha Puspal, Mohd Dian Nais berkata antara syarat yang ditetapkan ialah pakaian artis yang tidak keterlaluan serta artis terbabit tidak melakukan kelakuan melampau seperti membuka pakaian ketika membuat persembahan.

Beliau berkata penganjur konsert itu, Marctensia Entertainment dan syarikat rakaman Sony Music, telah diberikan penerangan mengenai peraturan lain yang perlu dipatuhi termasuk jarak 7.5 metre antara pentas dan penonton.

“Seperti sebelum ini kita telah menghentikan konsert Akon di Sunway Pyramid kerana artis tersebut telah menunjukkan kelakuan tidak sopan dengan membuka bajunya ketika membuat persembahan,” katanya kepada Bernama di pejabatnya di sini hari ini.

Akon merupakan penyanyi dari Amerika Syarikat yang membuat persembahan berkonsepkan R&B, Hip-Hop dan Pop.

Konsert Adam Lambert akan diadakan Khamis ini di Stadium Putra Bukit Jalil.

Terdahulu, Mohd Dian menerima memorandum bantahan terhadap penganjuran konsert tersebut daripada Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Azman Shapawi Abdul Rani.

Tiada ulasan: