Rabu, 13 Oktober 2010

MP Indera Mahkora bidas pemimpin kritik Zaid

FREE MALAYSIA TODAY

azan KUALA LUMPUR: Ketua PKR Indera Mahkota, Azan Ismail membidas sikap ahli dan pemimpin parti yang keterlaluan menghentam pemimpin lain termasuk Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan yang juga ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Datuk Zaid Ibrahim.

Beliau berkata, "hanya orang yang tidak faham yang mengkritik Zaid. Ahli parti perlu menerima peranan Zaid untuk meningkatkan lagi sokongan rakyat kepada PKR.

"Dia (Zaid) bekas menteri, seorang tokoh yang besar. Rugi kalau Zaid gagal menterjemah usahanya untuk menaikkan parti. Mungkin itu cara Zaid untuk menaikkan PKR," kata ahli parlimen Indera Mahkota itu ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai sikap sebahagian ahli PKR termasuk pemimpin yang mengkritik pemimpin tertentu terutama Zaid.

Banyak pemimpin PKR mengkritik dan menghentam Zaid setelah beliau memgumumkan akan bertanding jawatan timbalan presiden PKR November ini.

"Cara ahli kita mengkritik kepimpinan parti sangat melampau. Kita kena menghormati pemimpin kerana ia dipilih oleh ahli. Apa guna dan apakah faedah mengkritik pemimpin sebegitu?" tanya beliau.

Tiada ulasan: