Selasa, 7 September 2010

Rakyat makin sedar fitnah media pro BN?

SABAH DAILY

Kesedaran rakyat terhadap media pro BN yang kini sudah tidak boleh dipercayai diharap semakin meningkat khususnya menjelang pilihan raya umum nanti.

Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Ustazah Nuridah Mohd Salleh, berkata rakyat di negara ini dengan jelas menyatakan isyarat kepada kerajaan bahawa mereka tidak boleh dipersendakan lagi.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan muka hadapan akhbar Harakah Najib Resah!, edisi Isnin hari ini.

Akhbar Harakah hari ini melaporkan Perdana Menteri resah apabila media pro Umno hilang pengaruh dan kreibiliti berikutan rakyat telah beralih mendapatkan maklumat dari blog, facebook, twitter dan sebagainya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas berucap pada majlis Mubarak Ramadan dan Syawal Dewan Muslimat PAS Pusat ke seluruh negara, yang diadakan di Parlimen Rantau Panjang hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, timbalan, Ustazah Siti Zailah Mohd Yusof.

Sehubungan itu, Nuridah mengucapkan tahniah kepada rakyat Malaysia yang semakin sedar akan fitnah yang dimainkan oleh Umno dan BN yang disiarkan melalui akhbar pro mereka.

“Fitnah yang dilakukan terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang dan Teo baru-baru ini sudah cukup menjadi bukti,” ujarnya.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan rakyat supaya mendapatkan perkembangan semasa dari laporan yang tepat.

Tegasnya, Islam sendiri melarang menyebarkan berita yang berunsur fitnah.

“Jangan biarkan diri kita menjadi golongan yang dipengaruhi oleh fitnah.

“Budaya ini akan merosakkan diri, masyarakat dan negara. Malah ianya akan merosakkan generasi akan datang kerana dipengaruhi oleh berita fitnah,” ujarnya.

Sempena majlis itu, Nuridah dan Zailah masing-masing menyampaikan sumbangan kepada penerima pada majlis yang diadakan di Kampung Tasek, dekat sini. -HD

Tiada ulasan: