Rabu, 15 September 2010

Polis temui bukti baru

SINAR HARIAN ONLINE

BANTING – Polis menemui dua telefon bimbit jenis Blackberry dan jam tangan dipercayai milik mangsa pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, bersama tiga individu lain di Ladang Gadong, sejak kelmarin.

Menurut sumber, dua telefon bimbit itu ditemui dalam tali air berdekatan sebuah restoran makanan segera di sekitar Banting malam kelmarin.

Bagaimanapun, katanya, pemilik sebenar kedua-dua telefon bimbit itu masih belum dapat dipastikan.

“Siasatan awal tidak menolak kemungkinan, telefon itu milik salah seorang daripada empat mangsa terbabit.

“Selain itu, senjata tajam iaitu pisau turut dijumpai dalam sungai berhampiran Ladang Gadong iaitu lokasi di mana abu keempat-empat mayat mangsa dipercayai dihanyutkan. Senjata itu dipercayai alat yang mungkin digunakan suspek dalam kejadian,” katanya.

Sumber berkata, siasatan lanjut bagi memperoleh bukti lain kes diteruskan pada jam 4 petang semalam di kawasan Sungai Kanchung Laut, kira-kira enam kilometer dari lokasi kejadian.

Menurutnya, seramai tiga daripada lapan suspek dibawa ke lokasi terbabit bagi membantu siasatan yang melibatkan Unit Forensik serta bantuan daripada tiga anggota Unit Selam Marin.

“Siasatan yang dibuat memperoleh petunjuk baru apabila seutas jam tangan dipercayai milik salah seorang daripada empat mangsa ditemui dalam sungai berkenaan. Sehingga jam 6.30 petang semalam, usaha mencari bahan bukti diteruskan polis,” katanya.

Sementara itu, tinjauan Sinar Harian di kawasan firma guaman milik suspek bergelar 'Datuk' mendapati tiada pekerja di pejabat malah premis itu turut ditutup.

Bagaimanapun, kira-kira jam 3.30 petang semalam, terdapat dua anggota polis dilihat memasang garisan polis di kawasan premis terbabit untuk menjalankan siasatan berhubung kes.

Tiada ulasan: