Selasa, 17 Ogos 2010

Jangan putar belit isu PM Pakatan

Mohd Ali Hashim

GEORGETOWN: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (gambar) membidas dakwaan sesetengah pihak yang cuba menjadikan isu jawatan Perdana Menteri sebagai politik murahan mereka.

Beliau menyelar mereka yang sengaja memutarbelitkan isu itu bagi menimbulkan polemik setelah melihat kekuatan yang ada dalam Pakatan Rakyat (PR).

Katanya, secara peribadi dan juga DAP akan terus menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri seandainya PR berjaya menapak ke Putrajaya dan membentuk sebuah kerajaan pada pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.

"Anwar ialah seorang yang mempunyai kaliber dan banyak pengalaman. Kredibiiti yang ada padanya melayakkan beliau untuk berada di kerusi tersebut.

“Beliau juga salah seorang pemimpin yang mendapat sokongan penuh dari segenap lapisan masyarakat dalam negara ini," katanya yang juga Ahli Parlimen Bagan.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, media tidak seharusnya mengaitkan beliau dalam isu jawatan Perdana Menteri itu bagi mengelakkan berlakunya salah faham di kalangan kepimpinan yang ada.

Secara peribadi beliau juga menyatakan tidak berhasrat atau pun mempunyai cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri.

Jawatan yang disandang sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sudah cukup baginya untuk memperjuangkan nasib rakyat yang tidak terbela.

Tiada ulasan: