Isnin, 12 Julai 2010

Utusan Jangan Jadi Pandir Ambil Sumber Yang Juga Pandir


Oleh Mak Bonda

Sekali fikir, macam membuang masa saja menaip kata-kata nasihat pada media Utusan Bin Umno-BN ini.

Tetapi dua kali fikir, aaaahhh….apa salahnya...memang menjadi tanggungjawab kita sebagai rakyat cerdik untuk menegur kepandiran saudara kita. Islam itu bersaudara. Ingat mengingat dan pesan memesan itu tanggungjawab.

Putarbelit dan fitnah tanpa malu Utusan bukan kes kali pertama. Dah jadi budaya nampaknya bagi Utusan untuk terus merudumkan imejnya untuk dilihat sebagai balaci Umno-BN.

Rakyat Malaysia pun sudah tidak pelik lagi dengan segala cerita dongeng penglipur lara Najib Razak dan kabinet dapurnya serta pencinta mereka.

Cumanya, kita ingin mengingatkan Utusan, supaya belajar berfikir menggunakan aqal yang dianugerah Allah itu sebelum meneruskan kerja-kerja jahat kalian! Janganlah nampak sangat kepandiran tu!!

Kita semua tahu akan keghairahan pimpinan Najib untuk membenamkan Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

Budak-budak muda cukup arif dengan usaha-usaha menghitam legamkan perwatakan
pemimpin-pemimpin rakyat yang tulin terutamanya beliau, Tuan Guru Nik Aziz, Tuan Guru Abdul Hadi serta Lim Guan Eng .

Usaha melaga-lagakan PAS, KEADILAN dan DAP juga sudah mangli bagi kita. Begitu juga usaha membunuh suara Pakatan Rakyat melalui KDN dengan menzalimi organ parti iaitu Suara Keadilan, Harakah dan Roket jelas terserlah kebobrokan 1Malaysia.

Kita faham masalah besar Utusan yang walaupun hari-hari keluar di pasaran tanpa sebarang halangan dari KDN, tetapi masih gagal menyaingi Suara Keadilan, Harakah dan Roket.

Justeru Utusan sepatutnya muhasabah diri, semak dan samak segala najis yang ditabur merata
tu….pastikan Utusan membina semula imej sebagai media yang ada maruah dan boleh dipercayai, barulah akan diterima rakyat cerdik minda!

Masa itu, tidak perlu lagi media Pakatan Rakyat dizalimi yang mengakibatkan imej KDN dan pimpinan PM yang sudah hitam tampak lebih legam.

Kita dengan ini ingin menasihatkan Utusan supaya jangan terburu nafsu. “Do your homework!”
Sekarang bukan tahun 50an zaman rakyat buta maklumat. Kut ya pun nak fitnah Anwar , biarlah nampak cerdik sikit!

Utusan bukan akhbar setahun jagung! Setakat nak mengambil cerita merapu tanpa kredibiliti, tidak perlu lah sampai keluar negara. Dalam Malaysia pun banyak malaun yang cari makan dengan membuat fitnah.

Bebas sebebasnya!!

Utusan sepatutnya tidak menjadi agen Amerika atau pro Barat dengan memuatkan cerita Elaine Meinel Supkis lalu menganaktirikan blogger tempatan yang menjaja cerita senada.

Siapakah malaun Elaine Meinel Supkis yang kononnya mengetahui Anwar adalah agen CIA berasaskan senarai kawan-kawannya di Amerika Syarikat? Kemungkinan besarnya, ini juga agen Zionis Apco yang dibayar Najib untuk survival Umno-BN.

Jika blogger ini seorang yang pandir, maka Utusan dilihat lebih pandir lagi kerana sanggup
menyiarkannya pada muka depan Utusan tanpa sebarang siasatan atas kesahihannya .

Begitu juga dengan dakwan bahawa Anwar telah membayar syarikat berita terkemuka CNN untuk ditemuramah oleh stesen televisyen itu baru-baru bagi mencemuh kepimpinan Malaysia. Mana bukti?

Seperti mana soalan Pengarah Strategik KEADILAN, Tian Chua bagaimana seorang yang dikatakan sebagai 'alat' kepada CIA terpaksa membuat bayaran kepada Cable News Network atau CNN hanya semata-mata untuk ditemubual oleh media itu?

Memang tidak masuk akal bukan? Lawak antarabangsa daripada Utusan! Anwar yang difitnah
sebagai seorang mempunyai hubungan baik dengan risikan Amerika Syarikat terpaksa pula membuat bayaran kepada stesen tevisyen berkenaan!

Diakhir kalam, diharap Utusan bawa bertaubat, dan ingatlah juga soal dosa dan balasan Allah pada dosa-dosa fitnah dan perbuatan bersubahat menutup kebenaran serta mempertahankan kezaliman di Mahkamah Allah kelak.

Tiada ulasan: