Rabu, 23 Jun 2010

Khalid, Dr Syed Husin Beri Keterangan Esok

Oleh Frederick Luccas


SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Timbalan Presiden KEADILAN, Senator Dr Syed Husin Ali dijangka memberi keterangan di Mahkamah Sesyen tengahari esok dalam perbicaraan bekas Pegawai Khas Menteri Besar, Mohd Yahya Shaari

Semalam perbicaraan mendengar keterangan daripada lima saksi pihak pendakwaraya berhubung pengesahan keterangan saksi kepada polis dan pengecaman oleh saksi dan tertuduh.

Kelima mereka adalah Ketua Cabang KEADILAN Serdang, Hamidi Abu Hasan, Supari Tinnin, salah seorang daripada panel yang menandatangani cek yang dikeluarkan kepada Yahya, dan pegawai bahagian korporat Pejabat Setiausaha Kerajaan iaitu, Hassan Manaf, Syukri Hazim dan Azlinda.

Menurut peguam R Thirukumaran pendengaran keterangan menumpukan kepada keterangan saksi dan mengesahkan keterangan saksi berkenaan bidang tugas mereka dan tertuduh.

"Kita berpuashati dengan keterangan yang diberikan hari ini dan mendapati ia tidak prejudis terhadap Yahya," jelas Thirukumaran.

Mohd Yahya menghadapi dua tuduhan menipu dan menggunakan dokumen palsu di bawah Seksyen 471 Kanun Keseksaan bagi mendapatkan sumbangan membabitkan peruntukan bernilai RM50,000 dua tahun lalu.


Tiada ulasan: