Rabu, 23 Jun 2010

Kempen Agar Mendaftar Untuk Pilihanraya

Oleh Dr. Mohd Asri Zainul Abidin

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan jutaan terima kasih atas pandangan dan nasihat yang bertalu-talu dikirimkan kepada saya dari seluruh negara. Semoga Allah memberikan kebaikan atas keprihatinan semua pihak. Hubungan perasaan kasih dan mengharapkan kebaikan yang digambarkan itu, amat mengharukan saya.

2. Atas keprihatinan itu, saya mengambil kesempatan untuk menyeru kepada semua rakyat Malaysia, terutama generasi muda; tanpa mengira agama, bangsa dan tempat untuk mendaftarkan diri bagi membolehkan anda mengundi bagi pilihanraya yang akan datang.

3. Hal ini perlu, bagi memastikan suara dan perasaan rakyat terutama generasi muda dapat diterjemahkan dalam sebuah sistem demokrasi. Semoga impian untuk melihat Malaysia yang cemerlang, adil, aman dan berteraskan nilai-nilai yang luhur akan dapat dizahirkan dalam pilihanraya akan datang.

4. Suara generasi muda yang mempunyai minda yang celik dan sentiasa peka kepada keperluan kepada sebuah negara yang mampu menjamin hak rakyat, keamanan dan keadilan untuk setiap individu rakyat amat dituntut.

5. Islam yang progresif, realistik dan bebas dari sifat fanatik melulu amat diperlukan dalam mencorakkan masa depan negara ini.

6. Marilah pastikan kita semua mendaftarkan diri sebagai pengundi untuk pilihanraya akan datang demi kebaikan untuk semua

Tiada ulasan: