Jumaat, 25 Jun 2010

KDN Jumpa Pengarang Suara Keadilan Isnin Depan

Oleh Faizal Ezzany


SHAH ALAM - Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini meminta Pengarang lidah rasmi KEADILAN, Suara Keadilan hadir ke kementerian tersebut di Putrajaya berhubung mesyuarat pelarasan berkaitan hal ehwal media cetak.

Surat rasmi dari KDN itu telah dihantar ke Pejabat Suara Keadilan melalui faks petang tadi selepas sidang media oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan, perjumpaan itu akan diadakan pada Isnin 28 Jun jam 5.30 petang di Blok D Kementerian Dalam Negeri yang akan dipengerusikan oleh Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Seri Mahmood Adam.

Pengarang Suara keadilan, Dzulkarnain Mohd Taib menjelaskan beliau akan hadir perjumpaan tersebut dan akan memberi kerjasama penuh dengan pihak KDN.

"Sebagai lidah rasmi kepada KEADILAN, saya akan hadir untuk berjumpa dengan Mahmood Adam minggu depan, selain itu juga kita akan memberi kerjasama semasa perbincangan tersebut.

"Apa yang ingin diperkatakan sebagai suara rasmi parti kita berhak memberi pendedahan kepada rakyat umum terhadap setiap perkara yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan.

"Berkenaan dengan isu Felda ini semua rakyat tahu dengan kemerosotan simpanan tunai dan hak rakyat untuk mengetahui keadaan sebenar, kita tidak patut menyembunyikan sesuatu yang benar. Kita ingin memperbetulkan persepsi negetif rakyat kepada Felda dan sebagai sebuah kerajaan yang memerintah mereka sepatutnya menjelaskan segala persoalan yang menjadi tanda tanya.

"Kita melihat banyak perkara yang sehingga sekarang tidak dijelaskan oleh kerajaan dari isu Apco, telaga minyak blok L dan M dan yang terkini isu tanah negara di Singapura mahupun di Kem Sungai Besi. Jadi sebagai akhbar yang bertujuan menyampaikan isu sebenar maka perkara tersebut tidak sepatutnya dilindungi, selain itu kebebasan media tidak boleh dikekang," katanya.

Timbalan Pengerusi Biro Perhubungan Antarabangsa KEADILAN, Datuk Dr Tan Kee Kwong ketika dihubungi berkata tindakan KDN itu adalah sebagai satu tindakan kerajaan untuk menutup penyelewengan di dalam Felda itu terus diketahui oleh rakyat, beliau juga memberitahu segala maklumat itu mempunyai bukti yang kukuh bukannya andai pemimpin dari KEADILAN.

Tiada ulasan: