Rabu, 2 Jun 2010

Anwar Cabar Ahli Parlimen Umno, MCA Letak Jawatan Beri Laluan Kepada Senator

Oleh Sidiqin Omar


KUALA LUMPUR - Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mencabar ahli Parlimen daripada Umno dan MCA untuk meletakkan jawatan mereka bagi memberi laluan kepada senator yang dilantik menjadi menteri berikutan rombakan kabinet yang dilakukan Perdana Menteri semalam.

"Ramai ahli-ahli Parlimen Umno dan MCA yang sebenarnya tidak layak sama sekali. Jadi dia (Najib) terpaksa lantik orang lain untuk menjadi menteri jika kita tafsir dari rombakan kabinet oleh PM Najib," kata Anwar pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di ibu pejabat KEADILAN di Tropicana, Petaling Jaya petang semalam.

"Ada baiknya kalau diadakan pilihanraya kecil bagi orang yang layak ini bertanding bagi menggantikan ahli-ahli parlimen BN. Banyak faedah yang akan rakyat dapat," kata beliau.

Empat senator yang dilantik sebagai timbalan menteri yang baru ialah bekas Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk G Palanivel sebagai Timbalan Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi, Datuk Donald Lim Siang Chai (Timbalan Menteri Kewangan), Datuk Maglin Dennis D'Cruz (Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan) dan Gan Ping Shou (Timbalan Menteri Belia dan Sukan).

Tiada ulasan: