Selasa, 22 Jun 2010

ADUN Seri Serdang Letak Jawatan Hanya Khabar Angin - Khir Toyo

PETALING JAYA: Cakap-cakap kononnya Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Serdang, Datuk Mohamed Satim Diman akan melepaskan semua jawatan politiknya termasuk sebagai ADUN hanyalah khabar angin yang disebarkan di kalangan blogger.

Ketua Pembangkang negeri, Datuk Seri Dr. Mohd Khir Toyo ketika mengesahkan perkara itu menegaskan, beliau sendiri tidak mendengar sebarang pengakuan daripada Mohamed Satim mengenai perkara itu.

"Jika benar dia akan berbuat demikian, saya orang pertama yang tahu sebab saya sebagai Ketua Pembangkang dan kami sama-sama pembangkang di negeri ini.

"Dia juga akan hadir mesyuarat pengurusan Umno negeri malam ni," katanya kepada mStar Online di sini hari ini.

Beliau yang juga bekas Menteri Besar berkata demikian sebagai mengulas kononnya Mohamed Satim yang juga Setiausaha Umno negeri itu akan meletakkan jawatannya seperti yang disebarkan di Internet.

Mohd. Khir menambah, khabar angin itu semakin kuat apabila Mohamed Satim tidak dapat dihubungi oleh mana-mana pihak bagi mendapatkan cerita sebenar mengenainya.

"Ramai yang telefon, mungkin dia tak jawab itu yang menguatkan lagi khabar angin," jelasnya.

Semalam Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan, Datuk Seri Noh Omar mendakwa beliau tidak tahu-menahu mengenai khabar angin tersebut.

Kata beliau, cerita itu yang belum dapat dipastikan kesahihannya memang di luar pengetahuannya .

Noh hanya akan mengesahkan sama ada perkara itu benar atau sebaliknya semasa mesyuarat pengurusan Umno malam ini.

Tiada ulasan: