Isnin, 5 April 2010

MCA Turun Padang Bantu Calon BN - Tiong Lai

BERNAMA

KUALA LUMPUR: MCA akan turun padang membantu calon Barisan Nasional (BN), yang dipilih untuk bertanding dalam pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor, berkempen, kata Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Katanya jentera MCA akan turun padang memberi penjelasan berkaitan isu semasa termasuk konsep 1Malaysia kepada pengundi di kawasan parlimen itu.

"Ramai pemimpin MCA akan turun padang memberi sokongan dan kita akan turut sama memberi penjelasan dan berinteraksi dengan pengundi tentang 1Malaysia serta perubahan-perubahan yang telah kita capai selepas Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) akibat barah otak pada 25 Mac lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 17 April sebagai hari penamaan calon manakala 25 April hari mengundi.

Liow, yang juga Menteri Kesihatan, yakin BN mempunyai peluang cerah untuk merampas kerusi itu.

Mengulas kenyataan Perdana Menteri hanya wakil rakyat yang cemerlang sahaja dipilih sebagai calon BN pada pilihan raya umum ke-13, Liow yang menyifatkan saranan Najib sebagai tepat berkata: "Bagi MCA pun, kita kena kenal pasti mana-mana calon yang benar-benar dapat sokongan rakyat dan kita akan buat analisis sebelum kita calonkan sesiapa pun."

Tiada ulasan: