Rabu, 14 April 2010

Farid Ravi calon BN di Hulu Selangor ?

Oleh : Satu Hala (seorang blogger Umno)

Dengar cerita, beliau adalah antara nama yang sedang dipertimbangkan untuk bertanding bagi pihak MIC di Hulu Selangor.

Beliau adalah ahli MIC untuk pengetahuan semua pembaca. Belum tentu terpilih tetapi sedang dipertimbangkan. Jadi peluang untuk menjadi calon itu tetap adalah.

Mungkin juga Ustaz Farid Ravi ini adalah calon yang baik. Kita tidak boleh nafikan.

Sebagai seorang yang beragama Islam dan mendalam pula ilmu agamanya, pastinya masyarakat Islam di Hulu Selangor senang dengan beliau. Mungkin masyarakat Islam yang menyokong pembangkang pun akan segan dengan beliau.

Masyarakat Islam kita maksudkan orang-orang Melayu dan orang Islam lain seperti mamak dan sebagainya.

Dalam masyarakat India yang berfikiran terbuka dan menjiwai perjuangan Barisan Nasional (BN) di negara ini, mereka juga boleh menerima Ustaz Farid kerana beliau juga berbangsa Tamil seperti mereka.

Cuma masyarakat India yang perasaan anti terhadap agama lain akan menolak. Dan Takut kumpulan ini lebih ramai daripada yang berfikiran terbuka.

Ini boleh juag mengudang bala kepada BN.

Namun jika diambil dari segi sikap dan pembawakan dirinya, Farid Ravi yang merupakan lulusan Usuluddin dari Jordan sepatutnya diterima dengan baik semua pihak jika terpilih.

Orang seperti ini yang bijak dan memiliki pegangan agama yang kuat pastinya bersikap lebih amanah dalam menjalankan tanggungjawab kepada rakyat tanpa mengira agama atau kaum.

Ini hanya pandangan penulis setelah mendengar khabar Ustaz Farid Ravi adalah antara calon yang sedang dipertimbangkan.

Masyarakat mungkin ada persepsi sendiri.


Tiada ulasan: