Khamis, 15 April 2010

Benamkan Umno dan BN di Ulu Bernam!


http://buletinonline.net/images/stories/berita24/prkhs5.jpg- Presiden Lancar Jentera PAS Terengganu 17 April

HULU SELANGOR – PAS Trengganu berazam akan ‘membenamkan’ Umno dan Barisan Nasional (BN) di Ulu Bernam, kawasan yang menjadi fokus jenteranya dalam pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor (PRK Hulu Selangor).

”Harapan (untuk menang) cerah kerana Pakatan Rakyat akan meletakkan seorang tokoh nasional yang dikenali ramai,
”kebajikan kerajaan negeri Selangor yang diterajui PKR telah dirasai oleh seluruh rakyat dan pimpinan negeri yang sentiasa turun padang,”kata Penolong Setiausaha PAS Terengganu, Haji Hanafiah Mat.

Katanya, perpecahan Umno menghadapi PRK Hulu Selangor tidak dapat disembunyikan lagi, yang akan menjadi satu faktr kekalan Umno/ BN.

(Gambar - Haji Hanafiah bersama Setiausaha PAS Terengganu Haji yahaya Ali, berbincang dengan jentera PAS setempat)

”Perebutan calon diantara Umno dan MIC begitu ketara, petang kelmarin, saya mendapat maklumat, Umno Hulu Selangor mengadakan mesyuarat tergempar,

”mereka bercadang untuk menghantar memorandum kepada Presiden Umno Dato’ Seri Najib Razak, menuntut supaya kerusi tersebut diletakkan calon dari Umno,”tegas Hanafiah ketika menghubungi Buletinonline

Dalam perkembangan yang sama, Pengarah Jabatan Piliharaya, Ariffin Deraman berkata, PAS Terengganu secara rasminya akan menghantar seramai 150 petugas sepanjang kempen pilihanraya kecil berkenaan.

Katanya. PAS Terengganu telah pun menempatkan 50 petugas mahir bermula 12 April lalu.

”Kita telah pun menghantar 50 petugas bagi gelombang pertama, 50 petugas mahir ke Felda Sungai Tengi, Ulu Bernam,

”kawasan yang menjadi fokus jentera PAS Terengganu, sepanjang kempen pilihanyara kecil ini,”jelas Ariffin.

Katanya, petugas Terengganu akan dihantar dalam tiga fasa, Gelombang 1, 2 dan 3, sehingga hari pengundian 25 April depan.

“Gelombang 1 bertugas dari 12 hingga 17 April, gelombang 2 dari 17 hingga 21 April dan gelombang 3 dari tarikh tersebut hingga hari pengundian,

”kita telah pun selesai melengkapkan semua logistik, membuka bilik gerakan dan merangka pergerakan kempen sepanjang 9 hari,”jelasnya ketika dihubungi.


Menurutnya, Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hdi Awang akan melancarkan gerak kerja jentera pilihanraya PAS Terengganu pada jam 4.30 petang, 17 April, Sabtu.

”Sebelah malamnya, Presiden akan berceramah bersama Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution, bagi melengkap kempen hari pertama,”tambahnya.

Tiada ulasan: