Rabu, 17 Mac 2010

Talam Corp Bayar Hutang RM290 Juta Dalam Setahun


TV SELANGOR


SHAH ALAM : Talam Corporation sudah menetapkan komitmen kepada kerajaan Selangor untuk menjelaskan hutangnya seecepat mungkin, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Beliau berkata, Talam Corporation sudah berjanji untuk menjelaskan hutang berjumlah 290 juta ringgit dalam tempoh terdekat, dengan RM50 juta dibayar sebagai permulaan.

"Talam akan menjelaskan RM290 juta dengan cepat tapi buat masa sekarang yang saya dapat confirm ialah melebihi 50 juta tapi belum sampai 200 juta, katanya an pada sidang media selepas mesyuarat Exco Negeri hari ini.

Menteri Besar itu berkatam Talam Corporation akan menjelaskan hutang sebanyak RM290 juta itu akan dilunaskan dalam masa setahun.

Sebelum ini, tindakan TKhalid membeli hutang talam mendapat kritikan banyak pihak sebaliknya komitmen Talam Corporation itu membuktikan kepintaran Menteri Besar Selangor itu.

Sebaliknya Khalid dengan keatif menggunakan bayaran hutang itu sebagai dana permulaan skim mikro kredit yang membantu golongan berpendapatan rendah membangunkan perniagaan.

"Kita sudah kata yang 2010 ialah tahun kutipan. Kita sudah umum RM50 juta sudah jelas, yang RM290 juta masih perbincangan. RM390 juta adalah jumlah yang perlu dibayar," katanya.


1 ulasan:

Unknown berkata...

Hati-hati di sini. Tidak ada yang boleh membantu anda di sini atau bahkan menyarankan bagaimana anda bebas untuk mendapatkan bantuan kewangan. Setiap jawapan dari pemberi pinjaman kredit atas soalan anda, anda harus mengabaikan, kerana Mereka Apakah Penipuan ... penipuan yang nyata ... saya adalah mangsa yang saya koyak Ribuan dolar ... baik terima kasih Tuhan untuk saudara Kristian yang dimaksudkan saya untuk sebuah organisasi pinjaman yang dibentuk oleh beberapa Ibu Clara, claraloans@financier.com.
Mereka membuat hidup saya yang berharga dan memberikannya makna. Ketika adik memberiku semata-mata untuk Untuk kenalan lebih lanjut, saya menghubungi dia. Mereka meluluskan pinjaman sebanyak $ 75.000,00 USD dan dalam 48 jam selepas bertemu semata-mata untuk orang lanjut Untuk melawan kehendak, pinjaman saya disimpan di dalam akaun bank saya tanpa cagaran. Saya akan menyesal Total hidupku, Kerana pada titik waktu saya hanya bercerai ayah dari anak saya, dan anak saya (Ridwan) dihadapkan dengan keadaan hidup dan mati. Jangan ragu untuk menghubungi via Email: Claraloans@financier.com. Untuk pertanyaan lebih lanjut. hubungi saya via: Yunitanurudeen@gmail.com