Sabtu, 20 Februari 2010

Tajol Rosli terlibat kemalangan

UTUSAN ONLINE


LENGGONG - Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohd. Tajol Rosli Ghazali terlibat dalam kemalangan apabila kenderaan yang dinaiki beliau merempuh sebuah motosikal di Kilometer 28.1, Jalan Kuala Kangsar-Gerik berdekatan Simpang Empat Cherakoh di sini hari ini.

Turut berada di dalam kenderaan jenis Toyota Harrier itu ialah dua lagi rakannya.

Kejadian yang berlaku pada kira-kira pukul 10.55 pagi itu menyebabkan penunggang motosikal dikenali sebagai Rina Kumala, 23, seorang warganegara Indonesia, terbunuh.

Menurut Ketua Polis Daerah Gerik, Supritendan Mahad Nor Abdullah, kemalangan berpunca apabila Rina secara tiba-tiba membuat pusingan U.

Ketika kejadian, katanya, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Hulu itu bersama dua rakannya dalam perjalanan dari arah Kuala Kangsar menuju ke Rumah Rehat Gerik untuk menghadiri sebuah majlis di situ.

''Penunggang motosikal berkenaan keluar dari simpang jalan utama sebelum membuat pusingan U.

''Pada masa sama, kenderaan dipandu Tajol Rosli tiba di situ lalu merempuh motosikal terbabit menyebabkan penunggangnya seorang warga Indonesia mati di tempat kejadian," katanya.

Beliau berkata, mangsa cedera parah di kepala dan anggota badan sementara Tajol Rosli dan dua rakannya tidak mengalami kecederaan.

Mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Gerik petang tadi untuk bedah siasat.

Tiada ulasan: